عصر خودرو

بلومبرگ با ارائه ۵ نمودار تحلیل کرد

طلاکاران چگونه تبدیل به ستاره‌های بازار سهام شدند؟

عصر بازار- بلومبرگ در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: به نظر می‌رسد بهترین سهام سال ۲۰۱۶ سهامی هستند که به دلیل عملکرد بدشان مشهور هستند.

طلاکاران چگونه تبدیل به ستاره‌های بازار سهام شدند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از افتی 76 درصدی در 5 سال گذشته، شاخص 14 شرکت معدنکار طلای بلومبرگ در سال جاری دوبرابر شده است. این 5 نمودار نشان می دهد که چرا.

    قیمت طلا
    طلا در سال جاری رشدی 20 درصدی داشته است و در اوایل ماه می به بالاترین سطح 15 ماه اخیر خود رسیده بود. این در حالی است که انتظارات برای سرعت افزایش نرخ بهره کاهش یافته و دلار نیز با افت مواجه شده است. طلا به عنوان یک مانع در برابر بهره شناخته می‌شود و زمانی که هزینه‌هایی استقراض پایین باشد، عمدتا در جهتی مخالف دلار جابجا می‌شود.

    نرخ مبادله ارز
    در حالی که در ماه‌های اخیر، واحد‌های پولی کشورهای تولیدکننده بزرگ در برابر دلار تقویت شده‌اند، با این حال همچنان نسبت به دو سال پیش ضعیف‌تر هستند. این موضوع برای معدنکاران خارج از آمریکا بسیار خوب خواهد بود؛ شرکت‌هایی که هزینه‌های خود را با ارز محلی پرداخت کرده ولی درآمدی دلاری کسب می‌کنند. از اواسط سال 2014، روبل روسیه افتی 45 درصدی را تجربه کرده و ارزش راند آفریقای جنوبی نیز به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

    هزینه‌های تولید
    در کنار نرخ تسعیر سودمند، کاهش چشمگیر هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید کارآتر به کاهش هزینه‌های شرکت‌های بزرگ معدنی کمک کرده است. مقدار هزینه‌ای که شرکت‌ها برای تولید یک اونس طلا صرف می‌کنند به استثنا اکتشاف، نسبت به سال 2012 افتی 34 درصدی داشته است.

    بدهی کمتر
    با رشد طلا در حین روند صعودی یک‌دهه‌ای، معدنکاران پول زیادی را برای سرمایه‌گذاری در تولید آینده قرض کرده‌اند، اما قیمت‌ها در اواخر سال 2015، افتی 46 درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر این شرکت‌ها با فروش دارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دنبال کم‌کردن بدهی‌ خود هستند.

     

    کیفیت معدنکاری
    بزرگترین تولیدکنندگان در حال فروش پروژه‌های کم بازده خود هستند، این موضوع بدان معناست که درجه ذخایر متوسط آنها یا میزان طلا در هر تن از سنگ‌طلا، در حدود 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها