عصر خودرو

مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران:

شفافیت بازار با نظارت دقیق امکان‌پذیر است

عصر بازار- مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران ضمن تشریح اقدامات نظارتی در خصوص تمامی معاملات، نظارت دقیق را موجب افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران، شفافیت بازار و بهبود روند معاملات عنوان کرد.

شفافیت بازار با نظارت دقیق امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، افسانه اروجی با اشاره به اقدامات مدیریت نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران در راستای شفافیت بازار اظهار داشت: فرایند نظارت بر معاملات در سه مقطع زمانی شامل پیش از آغاز معاملات، حین جلسه معاملاتی و پس از انجام معاملات انجام می‌شود.
    وی یکی از ارزشمندترین دارایی­های معنوی واحد نظارت بازار را حافظه تاریخی کامل آن دانست و ادامه داد: در پایان هر روز معاملاتی، کارشناسان نظارت بازار با تحلیل و بررسی روند معاملات نماد، موارد مختلف را ثبت و ضبط می‌کنند و چنانچه در یک بازه زمانی، اتفاقات به گونه­ای رقم بخورد که ناظر از بروز یک تخلف اطمینان نسبی حاصل کند، با استفاده از آن حافظه تاریخی اقدام به کشف تخلف می­کند.
    مدیر نظارت و بازرسی بازار فرابورس ایران با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کارگزاران به صورت دائمی و لحظه‌ای در حال انجام است، تصریح کرد: طی سال 94 بیش از 10 گزارش تخلف در خصوص کارگزاران و همچنین بازارگردان‌های اوراق با درآمد ثابت به کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است.
    وی با بیان اینکه به منظور رصد دقیق بازار در این مدت بیش از 110 موضوع معامله موارد خاص در نمادهای بورسی و بانکی و بیمه‌ای را از مراجع مربوطه استعلام کرده‌ایم، بیان داشت: علاوه بر این برای بررسی تخلفات صورت گرفته و گزارش شده در نمادهای مربوط به بازارهای فرابورس ایران، جلسات کمیته رسیدگی به تخلفات کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار به طور مرتب برگزار می‌شود.
    اروجی در ادامه به پیگیری روند نظارتی به منظور اجرای آرای صادر شده پس از احراز تخلف کارگزاران و همین‌طور نظارت بر اجرای صحیح آرای صادر شده اعم از محرومیت روزانه کارگزاران از معاملات یا ‏محرومیت معامله‌گران اشاره کرد.
    وی با اشاره به حضور در ‏‎19‎‏ جلسه کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در سال گذشته برای بررسی مسائل مورد اختلاف با حضور طرفین دعوی، اضافه کرد: قطعاً نظارت دقیق بر بازار به حداقل رسیدن تخلفات را به دنبال دارد و اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به ساز و کار بازار افزایش می‌دهد؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهای نظارتی مطابق با قوانین و مقررات استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها