عصر خودرو

روند کاهشی قیمت‌ها در بازار آهن ادامه می‌یابد؟

عصر بازار: به گفته فعالان در بازار آهن قیمت هر شمش آهن در سال گذشته مشابه همین ماه ۱۸۰۰ تومان بوده که در حال حاضر قیمت هر شمش آهن به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

روند کاهشی قیمت‌ها در بازار آهن ادامه می‌یابد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت جهانی فولاد روند نزولی به خود گرفته است و باعث کاهش قیمت فولاد و آهن نیز شده است. این کاهش قیمت جهانی آهن و فولاد باعث شده که در بازار آهن داخلی هم تاثیرگذار باشد و شاهد کاهش قیمت هر شمش آهن از ابتدای سال تاکنون در بازارمان باشیم.

    در همین راستا، رئیس اتحادیه آهن فروشان در مورد وضعیت بازارآهن می‌گوید: ما از اوایل امسال شاهد کاهش قیمت آهن در بازارمان بوده‌ایم که بیشتر از کاهش جهانی قیمت فلزات ناشی شده است.

    محمد آزاد ادامه می‌دهد که در حال حاضر  قیمت هر شمش آهن به   1200 تومان کاهش یافته، این در حالیست که قیمت آهن در سال گذشته در مشابه همین ماه (مردادماه) 1800 تومان بود.

    او در  پیش‌بینی روند  قیمت آهن در بازار داخلی گفت: به نظر می‌رسد تا آخر دی‌ماه قیمت شمش آهن تغییر نخواهد داشت و ما شاهد ثابت ماندن قیمت آهن نیز خواهیم بود و اگر یکی دو درصد افزایش یا کاهش قیمت داشته باشیم این یکی دو درصد تغییر قیمت معمولی است.

    این فعال بازار آهن  خاطر نشان کرد: برای پیش‌بینی قیمت آهن تا آخر سال باید منتظر بودجه سال 95 دولت باشیم. البته اگر  طرح ساختمان‌سازی و پروژه‌های عمرانی  رونق پیدا کند آنوقت در ماه بهمن پیش‌بینی قیمت آهن را تا آخر سال می‌توانیم داشته باشیم.

    در همین راستا، یکی از فعالان بازار آهن در شادآباد تهران در این باره می‌گوید: قیمت آهن از آغاز سال 94 روند نزولی به خود گرفت و تا الان هم این کاهش قمیت نیز ادامه دارد.

    او علت اصلی کاهش قیمت آهن را رکود  ساختمان‌سازی و پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: از دلایل دیگر کاهش قیمت آهن، روند نزولی  قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن  است.

    او در مورد پیش‌بینی قیمت آهن در ماههای آینده تصریح کرد: قیمت آهن در حال حاضر 1200 تومان است که این کف قیمت آهن است و در چند ماه آینده شاهد ثابت ماندن قیمت آهن نیز خواهیم بود.

    به گفته این فعال بازار آهن، اگر پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی در کشور رونق گیرد، قیمت آهن و فولاد هم تغییر خواهد کرد و باعث افزایش قیمت آهن خواهیم بود.

    برچسب ها