عصر خودرو

حضور روسیه در نشست اوپک نامعلوم است

عصر بازار- روسیه یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت که در مذاکرات قطر برای تثبیت میزان تولید با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت ها شرکت کرده بود، اعلام کرد، هنوز به نشست آتی اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) دعوت نشده است.

حضور روسیه در نشست اوپک نامعلوم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کارشناسان نفتی پیش بینی کرده بودند که در صورت برگزاری نشست مشترک اوپک و روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان با روزانه 10 میلیون و 500 هزار بشکه و رسیدن به یک توافق در بخش عرضه، می توان به تقویت قیمت ها یا حداقل جلوگیری از سقوط بیشتر بهای نفت امیدوار بود.

    خبرگزاری ریا نووستی به نقل از آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نوشته است که مسکو هنوز دعوتنامه کتبی شرکت در نشست ژوئن اوپک (ماه آینده) در وین را دریافت نکرده است.
    وی گفت: با وجود این موضوع، تماس و تعامل با سازمان اوپک ادامه دارد.
    دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز پیشتر گفته بود که باید مذاکره در مورد تثبیت میزان تولید نفت دوباره از سر گرفته شود.
    درآمدهای نفتی روسیه به دلیل وضعیت کنونی بازارهای جهانی در سه ماهه اول سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی با 38 درصد سقوط و تنزل به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار، بیشترین رکورد شکنی منفی را از سال 2004 تاکنون ثبت کرده در حالیکه حجم صادرات نفتی را حداقل چهار درصد افزایش داده است.
    از سوی دیگر، بخش صادرات گاز روسیه هم همین شرایط را تجربه می کند و دورنمای آن روشن نیست.
    وزیر نفت ونزوئلا اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که در نشست آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت، از روسیه، عمان و آذربایجان سه کشور عمده تولید کننده نفت غیر عضو اوپک نیز دعوت می‌شود.
    مسکو پیش از جریان سقوط آزاد بهای نفت که در چهار سال گذشته از بیش 100 دلار تا مرز 30 دلار پایین آمد، تمایل به همکاری با اوپک در تنظیم بازارهای جهانی نداشت، ولی اکنون پیگیری زیادی در این باره دارد.
    روسیه که روزانه حدود 10 میلیون و 500 هزار بشکه نفت تولید می کند به درآمد ارزی صادرات نیمی از آن برای ثبات و رشد اقتصادی خود اتکای زیادی دارد.
    سقوط جهانی بهای نفت در چند سال گذشته بر اقتصاد روسیه که زیر فشار تحریم های آمریکا و غرب قرار دارد، تاثیر منفی گداشته و ارزش روبل پول این کشور ناشی از این و ضعیت و دلایل دیگر در طول دو سال حدود 40 درصد کاهش یافته و از هر 40 روبل مقابل یورو بین 73 تا 75 روبل در نوسان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها