عصر خودرو

نمایندگان مصوب کردند؛

چهاردرصد از درآمد فروش برق نیروگاه‌های هسته‌ای به حساب "اندوخته احتیاطی" واریز می‌شود

عصر بازار- نمایندگان مجلس، به سازمان انرژی اتمی اجازه دادند چهار درصد از درآمد حاصل از فروش برق نیروگاه‌های هسته‌ای را به حسابی تحت عنوان حساب «اندوخته احتیاطی» واریز کند.

چهاردرصد از درآمد فروش برق نیروگاه‌های هسته‌ای به حساب "اندوخته احتیاطی" واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود با ماده الحاقی 61 این لایحه موافقت کردند.

    در ماده الحاقی 61 آمده است: به‌منظور تأمین منابع لازم برای انجام هزینه‌های مدیریت سوخت مصرف شده و پسماندهای حاصل از فعالیت، برچینش و حوادث اضطراری در تأسیسات هسته‌ای به سازمان انرژی اتمی (شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران) اجازه داده می‌شود با موافقت رئیس این سازمان تا معادل چهاردرصد از درآمد حاصل از فروش برق نیروگاههای هسته‌ای کشور را مستقیماً به حساب شرکت نزد خزانه داری کل کشور تحت عنوان حساب «اندوخته احتیاطی» منظور دارد، استفاده موقت از منابع حساب اندوخته احتیاطی برای خرید اوراق مشارکت و صکوک اسلامی منتشر شده در کشور اعم از ریالی و ارزی بلامانع است و سود حاصل از خرید اوراق یادشده نیز مستقیماً‌ به حساب «اندوخته احتیاطی» موضوع این بند منظور می‌شود. مبالغ منظورشده به حساب اندوخته یادشده مشمول پرداخت مالیات بردرآمد و سود سهام یا سود سهم دولت نمی‌باشد و استفاده از منابع اندوخته احتیاطی با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران منحصراً برای انجام هزینه‌های عملیات جاری و سرمایه‌ای پیش‌بینی‌شده در این بند مجاز می‌باشد و معادل هزینه‌های عملیات جاری انجام‌شده از مانده حساب «اندوخته احتیاطی» کسر می‌شود.

    شیوه نامه اجرائی این بند مشترکاً به تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها