عصر خودرو

بدترین روزهای بازار نفت به سر آمده است

عصر بازار- افزایش اخیر قیمت نفت خام آمریکا بازار را در قوی ترین وضعیت از زمان آغاز افت قیمت ها در سال ۲۰۱۴ قرار داده و شکاف بین قیمت های نفت برای تحویل در کوتاه مدت و بلند مدت کاهش یافته است. این نشان می دهد که احتمالا بدترین روزهای بازار نفت به سر آمده است.

بدترین روزهای بازار نفت به سر آمده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت در بازارهای جهانی در طی هفته گذشته به دلیل انتشار خبرهایی درباره کاهش تولید آمریکا و اختلال در عرضه نفت کانادا و نیجریه روندی صعودی را طی کرده است.

    این کاهش تولید ها در حال کمک به برقراری توازن مجدد در بازار مواجه با مازاد عرضه است و قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن را در طی 4 جلسه گذشته تا 11 درصد افزایش داده است. قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز دوشنبه به 47 دلار و 72 سنت رسید.
    تجار در حال رصد ارتباط بین قراردادهای تحویل دراز مدتی که اواخر امسال منقضی می شوند و قراردادهای مشابه ای که در اواخر 2018 منقضی خواهند شد هستند. تفاوت قیمت بین این دو نوع قراردادها به پایین ترین رقم از نوامبر 2014 رسیده است.
    کاهش شکاف بین قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت نفتی (کونتانگو) نشان می دهد که مازاد عرضه در بازار بالاخره پس از سال ها تولید بالا در حال کاهش است، اما اگر تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا مجددا فعالیت های حفاری خود را افزایش دهند، بازار ممکن است مجددا سقوط کند.
    با توجه به اینکه چند تولید کننده نفت شیل در آمریکا گفته اند اگر قیمت ها به حدود 45 دلار در هر بشکه برسد، فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت، بازار احتمالا با ترمیم قیمت ها در حال انداختن خود به دامن یک افزایش عرضه جدید است، اما این احتمالا سریع اتفاق نخواهد افتاد.
    فیل فلین، تحلیلگر انرژی در گروه پرایس فیوچرز گفت: «ما هیچ نشانه ای نمی بینیم که نشان دهد صنعت انرژی آمریکا برای واکنش به جهش تقاضا عجله دارد، زیرا آنها  همچنان در حال کاهش تعداد پروژه ها هستند.»
    با وجود نزدیک شدن قیمت نفت خام به رقم 50 دلار در هفته گذشته، تعداد سکوهای حفاری نفت با کاهشی بیشتر به پایین ترین رقم از اکتبر 2009 رسید و نشان داد که تولید کنندگان نفت شیل احتمالا هنوز بای از سر گیری تولید به قیمت های بالاتری نیاز دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها