عصر خودرو

چینی‌ها بزرگترین مشتری زعفران ایرانی

عصر بازار- سرپرست اداره کل دفتر مطالعه، پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: مقصد اول صادرات زعفران ایران در پنج ماه ابتدای سال، چین با خرید ۲۸ هزار و ۴۴۷ کیلوگرم به ارزش ۳۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۹۱ دلار بود.

چینی‌ها بزرگترین مشتری زعفران ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید روح الله لطیفی از آخرین وضعیت صادرات زعفران خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از 81 هزار و 521 کیلوگرم انواع زعفران به ارزش 87 میلیون و 990 هزار دلار به 47 کشور صادر شده که متوسط ارزش صادراتی این محصول به هزار و 80 دلار رسیده است.

    وی افزود: مقصد اول صادرات زعفران ایران، در این مدت پنج ماهه کشور چین با خرید 28 هزار و 447 کیلوگرم به ارزش 33 میلیون و 327 هزار و 691 دلار  بود.

    سخنگوی سابق گمرک در خصوص سایر مقاصد صادراتی طلای سرخ ایران نیز گفت: امارات با خرید 19 هزار و 116 کیلوگرم زعفران به ارزش 21میلیون و 33 هزار دلار ، اسپانیا با 15 هزار و 513 کیلوگرم به ارزش 15 میلیون و 925 هزار دلار، قطر با هفت هزار و 123 کیلوگرم به ارزش 7.1 میلیون دلار و افغانستان با پنج هزار و 583 کیلوگرم خرید زعفران به ارزش پنج  میلیون و 348 هزار دلار ، مقاصد دوم تا پنجم صادرات زعفران ایران در. پنج ماه نخست امسال بودند.

    لطیفی افزود: ایتالیا با خرید دو هزار و 304 کیلوگرم به ارزش یک میلیون و 791هزاردلار، عمان یک هزار 82 کیلوگرم به ارزش یک میلیون و 473 هزار دلار، فرانسه907 کیلوگرم به ارزش  917 هزار دلار ، هند696 کیلوگرم به ارزش  715 هزار دلار،کویت با 629 کیلوگرم به ارزش 643 هزار دلار  مقاصد ششم تا دهم صادرات زعفران ایرانی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه امسال بودند.

    سرپرست اداره کل دفتر مطالعه، پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تصریح کرد: در خصوص سایر مقاصد صادراتی زعفران در پنج ماه نخست امسال اضافه کرد: آلمان، هلند، انگلستان ، بلژیک، کانادا،بحرین، هنگ کنگ، استرالیا ، تایوان، سوئد، ترکیه،  مالزی، سوئیس، روسیه، قزاقستان، ویتنام، موریس، سنگاپور، تایلند، نروژ، رومانی، ژاپن، بنگلادش، اتریش، آفریقای جنوبی، پاکستان، فیلیپین، نیوزیلند، اردن، اندونزی، کرواسی، برزیل،ایرلند، دانمارک، کره، بوسنی و هرزگوین و گرجستان مقاصد یازدهم تا چهل و هفتم صادرات زعفران ایرانی بودند.

    لطیفی در پایان گفت:عمده زعفران های صادراتی در بسته های کمتر از پنج گرم ، پنج گرم تا ده گرم ، ده گرم تا سی گرم و بالاتر از سی گرم و اندکی هم  به صورت پودر صادر شده است .

    برچسب ها