عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد؛

موافقت رییس جمهوری با اختصاص ۲درصد از بودجه پروژه های نفتی به طرح های اجتماعی

عصر بازار- وزیر نفت گفت: پارسال به رییس جمهوری پیشنهاد دادم ۲ درصد از هزینه های مربوط به طرح های صنعت نفت برای اهداف اجتماعی هزینه شود که با آن موافقت شد.

موافقت رییس جمهوری با اختصاص ۲درصد از بودجه پروژه های نفتی به طرح های اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه صبح سه شنبه در همایش مسوولیت اجتماعی صنعت نفت که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، افزود: صنعت نفت به مسوولیت اجتماعی توجهی ویژه دارد و یک برنامه از 11 موردی که در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی وجود دارد، مربوط به نفت است.

    وی اضافه کرد: به توسعه زنجیره صنعت نفت با توجه به رویکرد عدالت محوری و مسوولیت اجتماعی تاکید شده است.
    وی بر لزوم همراهی بیشتر صنعت نفت با مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به این که صنعت نفت با مردم سر و کار دارد، رفتار شرکت های نفتی باید به گونه ای باشد که مردم محلی با آنها احساس همدلی و همراهی داشته باشند.
    زنگنه ادامه داد: براین اساس باید توانمندسازی جوامع محلی مورد توجه قرار گیرد که در صورت تحقق آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
    وی با بیان این که گام اول برای توانمندسازی آموزش است، اضافه کرد: به مدیران مناطق مختلف نفتی توصیه کردم به آموزش در مناطق محلی و به ویژه آموزش های فنی و حرفه ای توجه ویژه ای شود.
    زنگنه گفت: کارآمدی آموزش های فنی و حرفه ای حتی از دانشگاه هایی که فقط فارغ التحصیل تولید می کنند، بیشتر است.
    وی به اجرای پروژه های نفتی در آینده و در منطقه جاسک استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: از همین الان دستور داده ام یک مرکز فنی و حرفه ای در این منطقه راه اندازی شود تا در آینده که پروژه ها آغاز به کار می کنند نیروی کار بومی در آن منطقه وجود داشته باشد.
    زنگنه با انتقاد از شهرک سازی شرکت های نفتی در مناطق عملیاتی گفت: شهرک سازی باعث جدایی و اختلاف جوامع محلی با کارکنان صنعت نفت می شود و کار اشتباهی است.
    وی در ادامه به اختصاص بودجه برای عمران مناطق عملیاتی توسط وزارت نفت اشاره کرد و افزود: در سال 1379 پیشنهاد داده شده که به میزان دو در هزارم بودجه طرح های نفتی به عمران مناطق اختصاص پیدا کند که بعدها به دو درصد افزایش یافت.
    وی در ادامه به مشکلات بودجه ای در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: تصور پولدار بودن وزارت نفت درست نیست و شرایط وزارت نفت با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است.
    زنگنه ادامه داد: صنعت نفت پول زیادی تولید می کند اما بخش اصلی آن صرف هزینه هایی مانند پرداخت یارانه می شود و بخش کمی برای این صنعت باقی می ماند.
    وی اضافه کرد: پول حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی نیز به خزانه کشور واریز می شود.
     همایش مسوولیت اجتماعی صنعت نفت با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری و وزیران نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پژوهشگاه صنعت نفت درحال برگزاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها