عصر خودرو

وزیرنفت با معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول گفت وگو کرد

عصر بازار- «بیژن زنگنه» وزیر نفت عصر روز دوشنبه با «دیوید لیپتون» معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول دیدار و گفت وگو کرد.

وزیرنفت با معاون اول رئیس صندوق بین المللی پول گفت وگو کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، هیاتی از صندوق بین المللی پول (IMF) به ریاست دیوید لیپتون معاون اول رئیس این نهاد برای مذاکره با مقام های ایرانی هم اکنون در تهران به سر می برند؛ این هیات متشکل از پنج مدیر ارشد این نهاد است که قرار است در تهران با مقام های ارشد ایرانی دیدار و گفت وگو کنند.
    صندوق بین‌المللی پول بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد. این صندوق، یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضع اقتصادی جهان به شمار می رود.
    طرح تأسیس صندوق در کنفرانس «برتون وودز» در سال 1944 که ساختار اقتصادی جهان بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت به وجود آمد.
    هدف از تشکیل صندوق گسترش همکاری های پولی بین‌المللی و تسهیل رشد متوازن تجارت بین‌الملل، ایجاد سامانه باثبات ارزی میان اعضا و پرهیز از رقابت در کاهش نرخ ارزها و تهیه منابع لازم از طریق منابع عمومی صندوق، به منظور کمک به کشورهای عضو دارای کسری تراز پرداختها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها