عصر خودرو

تمدید قراردادهای فروش نفت به چین

چین بزرگترین بازار نفت ایران شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از امضای قرارداد جدید فروش نفت خام و میعانات گازی با ساینوپک چین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی چین و جهان برای سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

چین بزرگترین بازار نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید محسن قمصری با بیان اینکه چین یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران است، گفت: در دوران تحریم فروش نفت خام به شرکت‌های چینی متوقف نشد و مذاکرات برای افزایش فروش و صادرات طلای سیاه به این کشور بزرگ آسیایی در حال انجام است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به امضای قرارداد جدید فروش نفت خام و میعانات گازی با ساینوپک چین برای سال 2016 میلادی، تصریح کرد: بر این اساس نفت خام به چهار تا پنج شرکت پالایشی زیر مجموعه ساینوپک عرضه می شود.

    این مقام مسئول در خصوص حجم صادرات نفت خام ایران به چین در ادامه سال جاری میلادی، اظهار داشت: هم اکنون حجم فروش نفت خام ایران به چین بیش از 500 هزار بشکه در روز است که احتمال افزایش بیشتر در ادامه سال جاری میلادی وجود دارد.

    وی همچنین درباره صادرات میعانات گازی ایران به چین هم توضیح داد: هم اکنون حجم صادرات میعانات گازی به چین در مقایسه با نفت خام قابل توجه نبوده و کمتر از یکصد هزار بشکه در روز است.

    در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته پس از دیدار با «ژانگ یو ژیبنگ» معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین از واگذاری توسعه فاز دوم میادین نفتی آزادگان شمالی و یادآوران به دو شرکت چینی ساینوپک و سی. ان. پی. سی در قالب قرارداد اولیه (بیع متقابل) خبر داده بود.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هم اکنون روزانه بیش از 600 هزار بشکه نفت خام ایران به چین صادر می‌شود، تاکید کرده است: چینی‌ها در طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان 1.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها