عصر خودرو

ایران بزرگ ترین شرکت نفتکش جهان را با ظرفیت ۱۵.۵ میلیون تن دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ایران بزرگ ترین شرکت نفتکش جهان را با بیش از ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت در اختیار دارد.

ایران بزرگ ترین شرکت نفتکش جهان را با ظرفیت ۱۵.۵ میلیون تن دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «علی اکبر صفایی» امروز (دوشنبه) در همایش بین المللی «ریل- بند- نفت» افزود: در آغاز سال 2016 تحریم های ظالمانه محدودیت های دریایی مانند مشکل حمل پرچم، اقدام موسسه های رده بندی و مسائل بیمه ای برای نفتکش های ایران حل شد.
    به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران پیش بینی کرد حمل و نقل دریایی ایران تا سال 2035 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو شود.
    وی گفت: با رشد 1.5 درصد اقتصاد جهانی، صنعت حمل و نقل دریایی سالیانه سه تا چهار درصد رشد داشته است.
    به گفته وی، در سال های 2014، 2015 و 2016 میلادی به ترتیب 10 بیلیون و 500 میلیارد، 10 بیلیون و 700 میلیارد و 10 بیلیون و 900 میلیارد تن کالا در حمل و نقل دریایی جهان جابجا شده است.
    صفایی سهم هر نفر در جهان از حمل و نقل دریایی در سال 2014 میلادی را 1450 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: سهم هر نفر از حمل و نقل دریایی جهان در سال 1967 نیم دهم درصد بود.
    به گفته وی، آمریکا 11 درصد، چین 17 درصد، ژاپن هشت درصد و اتحادیه اروپا 25 درصد تقاضای حمل و نقل انرژی در جهان را به خود اختصاص داده اند وروند رو به رشد صنعت حمل و نقل دریایی از رشد تقاضا در سال های آینده نشان دارد.
    وی گفت: ایران از نظر ذخایر انرژی در جایگاه ممتازی جهانی قرار دارد و بیش از 55 درصد منابع نفتی جهان در ایران، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر است و حمل این انرژی به مناطق مختلف جهان به ناوگان دریایی بسیار بزرگی نیاز دارد.
    صفایی اعلام کرد 70 درصد منابع گازی جهان نیز در این منطقه قرار دارد که نشان می دهد ایران در منطقه بسیار راهبردی قرار گرفته است و باید در زمینه حمل انرژی از این منطقه به نقاط مختلف جهان برنامه ریزی مناسبی داشت.
    وی گفت: ایران اکنون چهارمین دارنده منبع بزرگ نفت در جهان است و با 34 تریلیون مترمکعب 18 درصد منابع گازی جهان را در اختیار دارد و این، شرایط بسیار ممتازی را در جهان برای ایران به وجود آورده است.
    با اشاره به مزیت های تهیه نقشه راه فناوری های دریایی در ایران اظهار داشت
    بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفتکش ایران از سال 1955 میلادی (1334 خورشیدی) فعالیت خود را در بخش حمل و نقل دریایی جهان آغاز کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها