عصر خودرو

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۲۷.۰۲.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۱۵۱ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و کاهش اندک 0.02 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ روند قیمت در 10 روز گذشته روندی با ثبات در محدوده 300,000 ریال بوده و تغییرات محسوسی در آن مشاهده نمیشود.

    در بازار برق بورس انرژی، معاملات بر روی تنها نماد باقیمانده از اردیبهشت ماه به انجام رسید تا از روز معاملاتی آینده فقط نمادهای خرداد ماه قابلیت معامله داشته باشند و باید دید تا در نهایت خریداران و فروشندگان بر روی چه قیمتی در این سررسیدها به توافق خواهند رسید.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950303 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950303 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته با نزول مواجه شده و در حال حاضر بر روی 305,000 ریال قرار گرفته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی پر فراز و نشیب در طول دوره بوده که در انتهای دوره شیبی صعودی به خود گرفته و در محدوده 480,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 126 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 15.02.1395 با 125 مگاوات میباشد.

    روند نماد 13940303 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها