عصر خودرو

فروش بوئنیگ و ایرباس نصف شد

عصر بازار- ارزیابی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۵۱ درصد کاهش یافته است.

فروش بوئنیگ و ایرباس نصف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، شرکت هواپیما سازی بوئینگ آمریکا از زمان شروع تولید جدیدترین مدل هواپیمای خود، 787 دریم‌لاینر، با بحران های زیادی همراه بوده است.

    تأخیر در تحویل سفارشات در کنار مشکل در باطری و نقص فنی در موتور این هواپیما باعث شده است که بوئینگ در تولید 787 با مشکل روبرو باشد.

    در حال حاضر نیز بهترین هواپیمای تولیدی بوئینگ با چالش جدیدی روبرو شده است و آن کاهش فروش و سفارش برای این پروژه 30 میلیارد دلاری است.

    به طور کلی فروش هواپیما در جهان به شدت کاهش یافته و دو شرکت ایرباس و بوئینگ از سال 2013 تا کنون افت 51 درصدی فروش را تجربه کرده اند.

    یکی از نکات مهم این هواپیما، کاهش 20 درصدی مصرف سوخت آن در پروازها نسبت به مدل های مشابه بوده که به آن این امکان را می دهد که برد پروازی بیشتری داشته باشد.

    بدنه این هواپیما نیز از کامپوزیت بوده و با شیشه های بزرگ تر، صدا و وزن کمتر شرایط بهتری را برای مسافران بوجود می آورد.

    آنچه این هواپیما را از گردونه سفارشات دور کرده است پایین بودن قیمت نفت و کمرنگ شدن گزینه مصرف سوخت کمتر در میان شرکت های هوایی است.

    در کنار عامل بالا، هواپیما ایرباس 330 نیز توانسته است با قیمتی پایین‌تر جای 787 در بازار را تا حدودی پر کند.

    در حال حاضر به دلیل پایین بودن هزینه سوخت، شرکت های هوایی دوباره به سوی هواپیماهای قدیمی و پر مصرف جذب شده و همین امر جذابیت بازار هواپیماهای کم مصرف را کمرنگ کرده است.

    ارزش سهام بخش هواپیماسازی بوئینگ به دلیل کاهش قابل توجه فروش این شرکت از ابتدای سال جاری میلادی  8 درصد کاهش یافته و در روز جمعه با 1.7 درصد کاهش مواجه شد.

    بوئینگ برای رسیدن به هدف‌گذاری خود باید 120 فروند از این هواپیما طی سال جاری عرضه کند تا بتواند معادل ظرفیت تولید خود از مدل 787 فروخته باشد اما تا کنون و با در نظر گرفتن سفارش اخیر یک شرکت چینی هم اکنون تنها 12 فروند 787 دریم ‌لاینر طی امسال فروخته شده است.

    مدیر یک شرکت لیزینگ اعلام کرده است که احتمالا ما شاهد سفارش 787 خواهیم بود اما اینکه این مسئله امسال اتفاق بیفتد از شانس بسیار کمی برخوردار است چرا در حال حاضر گزینه های زیادی برای تقاضای هواپیماهای پهن پیکر در جهان وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها