عصر خودرو

جزئیات اجاره ۴ نفتکش ایرانی توسط شرکت های نفتی بین المللی

مذاکره با شل، توتال و بی.پی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: شرکت هایی که در یونان و سنگاپور فعالیت می کنند پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، چهار نفتکش ایرانی را اجاره کرده اند.

مذاکره با شل، توتال و بی.پی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی روز دوشنبه  درباره جزئیات اجاره نفتکش های ایران توسط شرکت های بین المللی، افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، مذاکره های گسترده ای توسط شرکت های نفتی بین المللی با ایران انجام شد که بخشی از آن مربوط به اجاره نفتکش های کشورمان است.
    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به اجاره چهار نفتکش ایران توسط شرکت های بین المللی مستقر در سنگاپور و یونان اشاره کرد و گفت: این نفتکش ها در اجاره این شرکت های بین المللی قرار دارند و آنها بر اساس برنامه های خود، مقصد را تعیین می کنند.
    وی درباره مذاکره با سایر شرکت های بین المللی با ایران برای اجاره نفتکش نیز اضافه کرد: با شل و بریتیش پترولیوم (بی.پی-BP)و توتال برای اجاره نفتکش مذاکره کرده ایم.
    صفایی با بیان اینکه شرکت های متعددی برای اجاره نفتکش های ایران مذاکره کرده اند، گفت: تمایلی دو طرفه بین ایران و این شرکت ها برای همکاری وجود دارد و در آینده، خبرهای خوبی از نتایج این مذاکرات منتشر خواهد شد.
    با توجه به رفع کامل تحریم بیمه ای نفتکش های ایران و آزاد شدن تردد آنها به همه بنادر جهان، شرکت های بین المللی از همکاری با ایران استقبال کرده اند.
    صادرات نفت ایران در دوران تحریم به کشورهای ترکیه، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی محدود شده بود که بخش عمده آن توسط نفتکش های ایرانی انجام می شد. شرکت های بین المللی بیمه ای در دوران تحریم از بیمه نفتکش های ایرانی خودداری می کردند و در نتیجه این نفتکش ها قادر به تردد در همه بنادر جهان نبودند.
    با توجه به ریسک بالای حمل محموله های نفتی، بنادر بسیاری از کشورها به شرطی اجازه تردد به نفتکش ها را می دهند که تحت پوشش بیمه های معتبر بین المللی قرار داشته باشند، بر این اساس به دلیل تحت پوشش قرار نگرفتن بیمه های بین المللی، حضور نفتکش های ایرانی در بسیاری از بنادر جهان از جمله اروپا با مانع مواجه شده بود.
    با اجرایی شدن برجام در دی ماه پارسال، تحریم های صنعت نفت و نفتکش ایران رفع شد، اما مذاکره با شرکت های بین المللی بیمه ای برای از سرگیری پوشش بیمه ای برای ایران، روندی زمانبر بود که پس از مذاکرات طولانی حاصل شد.
    پیش از این، علی اکبر صفایی  درباره رفع تحریم های بیمه ای نفتکش های ایرانی، گفته بود: با توجه به حل و فصل قطعی مشکل بیمه ای، نفتکش های ایرانی تحت پوشش بیمه های بین المللی قرار گرفته و می توانند در همه بنادر پهلوگیری کنند.
    وی اضافه کرده بود: بر این اساس، دیگر برای نفتکش هایی که مالکیت ایرانی دارند و نیز نفتکش هایی که وارد بنادر ایران می شوند، هیچ مشکل بیمه ای وجود نخواهد داشت.
    صفایی به اخذ مجوز از موسسه های رده بندی بین المللی اشاره کرده و گفته بود: موسسه های رده بندی که گواهینامه های بین المللی را برای کشتی ها صادر می کنند نیز برای نفتکش های ایرانی مجوزهای لازم را صادر کرده اند به گونه ای که تردد نفتکش ها با گواهی نامه های معتبر بین المللی انجام می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها