عصر خودرو

بهبود بخش مسکن چین، سنگ‌آهن و فولاد جهانی را صعودی کرد

عصر بازار- با وجود آمار اقتصادی ضعیف چین، به دلیل حمایت بازار مسکن و بهبود تقاضای فیزیکی، ‌قیمت فولاد و سنگ‌آهن در معاملات آتی روز دوشنبه چین افزایش یافت.

بهبود بخش مسکن چین، سنگ‌آهن و فولاد جهانی را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که توسعه‌دهندگان در پاسخ به افزایش شدید قیمت مسکن به آغاز پروژه‌های ساخت‌وساز خود ادامه می‌دهند، سرمایه‌گذاری بخش مسکن چین در ماه آوریل سرعت ماه گذشته خود را حفظ کرد.

    پس از اینکه شاخص‌های دیگر نظیر سرمایه‌گذاری ثابت، تولید کارخانه‌ها و میزان خرده‌فروشی با افتی کمتر از انتظار مواجه شدند، سرمایه‌گذاری بخش مسکن، شک‌وتردیدها را در خصوص ثبات دومین اقتصاد بزرگ دنیا اندکی افزایش داده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر تن میلگرد در معاملات آتی شانگهای با رشدی 1.2 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته به 2062 یوآن (316 دلار) رسید. قیمت‌ها هفته گذشته با افتی 12 درصدی مواجه شده است.

    دانیل هاینس،‌تحلیلگر ANZ  در سیدنی اعلام کرد: «معامله‌گران فیزیکی که به دلیل افزایش سفته‌بازی در بازارهای فولاد و آهن در ماه آوریل از دور خارج شده بودند، در معاملات امروز فعالیت بیشتری از خود نشان دادند. این موضوع به این معناست که بازار فیزیکی به پشتیبانی قیمت در آمده است و این یک نشانه خوب برای تقاضاست.»

    پس از اعمال مقررات تازه برای محدودکردن سفته‌بازی کالا توسط بورس چین، قیمت‌ها روند صعودی خود را از دست داده بودند.

    در بورس کالای دالیان، هر تن سنگ‌آهن با رشدی 1.3 درصدی 410 یوآن معامله شد ولی قیمت همچنان 20 درصد پایین‌تر از مقدار اوج خود در ماه آوریل بوده است.

    بر اساس اخبار منتشر شده، علی‌رغم رشد قیمت اخیر، معاون وزیر صنعت چین روز دوشنبه اعلام کرد مشکلات ظرفیت مازاد در صنعت فولاد چین همچنان وجود دارد. بر اساس محاسبات رویترز و آمار دفتر ملی آمار چین، تولید فولاد چین در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش داشته است،

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها