عصر خودرو

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سودآور را بشناسید

عصر بازار: علی رغم روند نزولی بورس تهران و رکود دامنه‌دار در این بازار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به بورس تهران عملکرد بهتری به نمایش گذاشتند و توانستند با کسب بازدهی همراهان خود را خوشحال کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سودآور را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری که همواره به سرمایه‌گذاران تازه وارد برای سرمایه‌گذاری در آنها توصیه شده است بر خلاف روند نزولی بورس، عملکرد مطلوبی از خود نشان داده و با افزایش بازدهی مواجه شده‌اند.

    بنابراین در شرایطی که این صندوق‌ها همواره موازی با بازار سرمایه حرکت کرده و همزمان با روند نزولی بورس، با زیان بیشتری مواجه می شدند، برخلاف روند بازار سرمایه و شاخص‌های بورس حرکت کرده و بازدهی نسبتا مطلوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کردند.

    آمارها نشان می‌دهد از میان 92 صندوق فعال در سهام، تنها 30 صندوق با بازدهی منفی مواجه شدند و مابقی صندوق‌ها بازدهی مثبتی به دارندگان خود دادند، به طوری که د‌ر این مد‌ت صند‌وق‌های سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه با بازدهی 8.4 درصد و د‌ماسنج با بازدهی 7 درصد بهترین بازدهی را در میان صندوق های سرمایه گذاری در سهام کسب کردند.

    در این میان صند‌وق‌های سرمایه‌گذاری افق، صبا و راهنما به ترتیب با زیان 5 و 3 د‌رصد‌ی بد‌ترین عملکرد‌ این نوع صندوق‌ها را به خود اختصاص دادند و در قعر جدول این گروه قرار گرفتند.

    از میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نیز تنها دو صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم و آرمان اندیش در یک ماه اخیر با زیان کمتر از یک درصد مواجه شدند و مابقی صندوق‌های حاضر در این گروه با کسب بازدهی هر چند ناچیز، سرمایه‌گذاران خود را خوشحال کردند. به طوری که صندوق آسمان خاورمیانه و مشترک آسمان و نیز کوثر بازدهی 3درصدی را در این یک ماه کسب کردند.

    اما در این میان دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز وضعیت مشابهی نسبت به سایر صندوق‌ها دارند، به طوری که تمام صندوق‌های این گروه به جز یک صندوق نیکوکاری ندای امید با کسب بازدهی مواجه شدند.در این میان صندوق‌های نهال سرمایه ایرانیان با 5.6 درصد، یکم ایرانیان با 4 درصد و نوین بانک مسکن با 2.9 درصد از صندوق‌هایی بودند که بیشترین بازدهی را از میان سایر صندوق‌ها کسب کردند.

    بررسی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در میان مدت نشان می‌دهد که این صندوق‌ها در بازده سه ماه عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند.

    بر اساس این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که در سهام شرکت‌های بورسی و انواع اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری کرده و برای افرادی که اطلاعات و فرصت کافی برای فعالیت در بازار سرمایه ندارند، طراحی شده اند.

    برچسب ها