عصر خودرو

ورود اولین نفتکش نروژی به ایران ؛

حمل یک میلیون بشکه نفت به نفتکش‌های خارجی واگذار شد

عصر بازار- یک مقام مسئول از پهلوگیری نفتکش‌های نروژی در پایانه‌های نفتی ایران در خلیج فارس خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۰ درصد نفت ایران توسط نفتکش‌های خارجی همچون نروژ، رومانی،ژاپن و اسپانیا انجام می‌شود.

حمل یک میلیون بشکه نفت به نفتکش‌های خارجی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، با افزایش حجم صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز، یک مقام مسئول از واگذاری حمل دریایی نیمی از صادرات نفت خام ایران (معادل یک میلیون بشکه در روز) به نفتکش‌های آسیایی و اروپایی خبر داد.

    سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه در دوران تحریم پیش از این 90 درصد نفت خام کشور را نفتکش‌های ملکی ایران جابه جا می‌کردند، گفت: هم اکنون حدود 50 درصد از صادرات محموله های نفت خام ایران توسط نفتکش‌های خارجی انجام می‌شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عمده این کشتی‌های نفتکش از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله به اسپانیا، رومانی، نروژ، چین و ژاپن، کره جنوبی، هند و ترکیه هستند، تصریح کرد: بخشی از این کشورها در پسابرجام خرید نفت با ایران را آغاز کردند.

    رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارگ با بیان اینکه در دوره پساتحریم در برخی اوقات همزمان پنج کشتی نفتکش در اسکله‌های پایانه نفتی خارگ پهلوگیری و اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی ایران می کنند، بیان کرد: از نظر فنی مشکلی برای پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های نفتکش آسیایی و اروپایی در پایانه‌های نفتی ایران وجود ندارد.

    در شرایط فعلی توان عملیاتی برای صادرات روزانه 6 میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارگ وجود دارد به طوری که امکان پهلوگیری به طور همزمان 9 فروند کشتی نفتکش در پایانه نفتی خارگ وجود دارد، از این رو هم اکنون به طور همزمان امکان پهلوگیری سه کشتی نفتکش در اسکله آذرپاد و شش کشتی نفتکش در اسکله تی فراهم است.

    غلامحسین گرامی، رئیس اداره عملیات صادرات شرکت پایانه‌های نفتی هم پیشتر با بیان اینکه هم اکنون امکان پهلوگیری همزمان 9 کشتی نفتکش در پایانه خارگ وجود دارد، گفته است: در خارگ حتی بزرگ‌ترین کشتی‌های نفتکش با ظرفیت 360 هزار بشکه هم می‌توانند پهلوگیری کنند.

    همزمان با به پایان رسیدن طرح استراتژیک تعمیرات اساسی خطوط لوله زیرزمینی در پایانه خارگ، عباس اسددوز، رئیس پایانه نفتی خارگ اعلام کرده است: بزرگ‌ترین پایانه نفتی ایران در خلیج فارس آماده لغو تحریم‌ها و اجرای برنامه‌های افزایش صادرات نفت کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها