عصر خودرو

مذاکرات ادامه دارد

اروپا هدف نهایی صادرات گاز ایران به عراق

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: هدف نهایی برنامه ایران از صادرات گاز به عراق در واقع صادرات گاز به سوریه و اروپا است و مذاکرات گازی به منظور صادرات گاز ایران به اروپا از خاک سوریه ادامه دارد.

اروپا هدف نهایی صادرات گاز ایران به عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه هدف نهایی برنامه ایران از صادرات گاز به عراق در واقع صادرات گاز به سوریه و اروپا است گفت: مذاکرات گازی به منظور صادرات گاز ایران به اروپا از خاک سوریه ادامه دارد.

    وی ادامه داد: اما در حال حاضر تنها هدفی که دنبال می کنیم رساندن گاز به نیروگاه های بغداد و بصره برای تامین برق موردنیاز عراق است.

    به گفته معاون وزیر نفت مذاکرات گازی برای صادرات به اروپا وجود دارد، این مذاکرات طولانی مدت خواهد بود و نباید انتظار داشت در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

    عراقی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما برای صادرات گاز به اروپا از طریق ال ان جی است اما امکان صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

     چندی قبل حمیدرضا عراقی با بیان این که وزارت برق عراق پایان خردادماه و اوایل تیرماه را برای آغاز دریافت گاز از ایران اعلام کرده است، می گوید هفته گذشته هیئتی از عراق به ایران آمد و قرارداد عملیاتی، افزایش زمان و حجم گاز ارسالی به این کشور امضا شد.

    به گفته وی با بهره برداری از زیرساختهای صادرات گاز به عراق در سال ٩٤ این امکان مهیا شد تا فاز نخست ارسال گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌های بغداد آغاز شود.

     در فاز اول صادرات گاز ایران به عراق روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز به بغداد صادر می شود،که با امضای الحاقیه، این مقدار در روزهای گرم به ٣٥ میلیون مترمکعب و مدت قرارداد نیز از چهار سال به ٦ سال افزایش پیدا کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها