عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

برنامه جدید رقابت با سابیک عربستان در بازار پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت با انتقاد از پراکندگی در نحوه صادرات محصولات پتروشیمی و موازی کاری پتروشیمی‌ها، گفت: پتروشیمی ها با اجماع باید دور جدید رقابت رقابت را با سابیک عربستان آغاز کنند.

برنامه جدید رقابت با سابیک عربستان در بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، مرضیه شاهدایی با انتقاد از روند صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران، گفت: پیش از واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی، ایران در منطقه در زمینه فروش محصولات پتروشیمی نقش تعیین کننده‌ای داشت.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه پیشینه و اعتبار فعالیت‌های بازرگانی ایران در زمینه محصولات پتروشیمی نشان می‌دهد شرکت سابیک عربستان که هم اکنون رقیب کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: در گذشته به صورت مشترک در برخی موارد با ایران همکاری بازرگانی داشت.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون بر اساس رتبه بندی جهانی شرکت سابیک عربستان سعودی با صادرات 50 میلیون تن محصول به عنوان پنجمین شرکت پتروشیمی جهان به شمار می‌رود، اظهار داشت: از این رو اگر شرکت‌های تولیدی در زمینه بازرگانی اجماع و همبستگی داشته باشند، به راحتی می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی، ایران نیز در رتبه‌های خوب جهانی قرار گیرد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای برنامه و طرح‌های موجود تا 10 سال آینده تولید ایران به 160 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد، خواستار این موضوع شد که سران هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید با هدف انسجام و هماهنگی در امر صادرات با جدیت بیشتری بحث بازرگانی و فروش محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف را پیگیری کنند، بیان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال به شدت به دنبال ایجاد انسجام در حوزه بازرگانی صنعت پتروشیمی است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رقابت منفی در کشورهای مصرف کننده تنها به نفع این کشورها است، هم اکنون چین با واردات محصولات پتروشیمی ایران با قیمت پایین در کشورش بازار خود را متعادل می‌کند در حالی که برای تولید این محصولات در ایران سرمایه گذاری و هزینه های زیادی شده است، به عبارت دیگر با هزینه ما کشورهای دیگر در حال منفعت بردن هستند.

    شاهدایی با بیان اینکه عدم یکپارچگی در تدوین استراتژی حضور در بازارهای صادراتی باعث از دست رفتن فرصت‌های بی نظیر بازارهای هدف می شود، تاکید کرد: محصولاتی که با سرمایه گذاری وسیع، تلاش شبانه روزی کارگران، کارشناسان و مدیران صنعت و با استفاده از منابع کشور تولید شده و به سبب عدم یکپارچگی و یک صدایی در بازار های هدف به سود حداکثری برای سهامداران این واحدها ی تولیدی تبدیل نمی شود، این استراتژی هرگز نخواهد توانست برای هیچ یک از تولید کنندگان ایرانی منجر به ایجاد نام تجاری قابل رقابت در بازارهای هدف شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه بزرگترین خسارت در این بین از بابت عدم تسلط بر بازار و لزوم استفاده از شرکت‌های تجاری بومی و یا غیر بومی در  بازارهای هدف است که در بهترین حالت سالها با شرایط مطلوب کنترل سهم بازار فاصله دارد، خاطرنشن کرد: باید بتوانیم با اتخاذ استراتژی هماهنگ کانالهای فروش یکپارچه بر قیمت اعلام شده در نشریات بین المللی اثر مطلوب بگذاریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها