عصر خودرو

تحلیلی بر رشدهای نجومی گروه مواد دارویی؛

۱۶۰ درصد رشد در ۱۳ ماه

عصر بازار- گروه مواد دارویی در ۱۳ ماه گذشته به طور میانگین ۱۶۰درصد رشد داشته است و طی سه سال گذشته از میانگین رشد ۵۵۰ درصد برخوردار بوده است. بنابراین با توجه به دوران رکود عمومی بورس در این مدت، این گروه از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

۱۶۰ درصد رشد در ۱۳ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سهامداران این بخش سالهای بدون دردسری را داشته اند و پتانسیل رشد این گروه در دوران رکود و رونق، از دو برابر رشد میانگین شاخص کل هم بیشتر بوده است. به این ترتیب این گروه یکی از گزینههای مهم برای سهامداران خطر پذیر است. همچنین علاوه بر این با وجود اقبال عمومی به سهام بخش خودرویی میتوان گفت بخش دارویی از رشد بالاتری نسبت به خودروییها برخوردار بوده و بدون دردسرهای رایج در سهام خودرویی، سودهای بالاتری را نصیب سهامداران خود کرده است.

    در حال حاضر و تا زمانی که شاخص این گروه بالای 7 هزار و 200 واحد نوسان میکند، احتمال صعود قویتر بوده و انتظار نزول مهمی در این گروه وجود ندارد. به این ترتیب اکنون با بررسی بنیادین سهام این گروه، قویترین سهام این گروه شایسته سرمایه گزاری هستند و در اصلاح قیمت باید سهام آنها را خریداری کرد. نقطه اخطار برای خروج از این گروه کف 7 هزار و 200 واحدی شاخص آن و خروج قطعی در 6 هزار و 500 واحد است که آغاز اصلاح عمیق شاخص این گروه تا حوالی 5 هزار واحد خواهد بود.

    *سعید محمدی جزی تحلیلگر بازار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها