عصر خودرو

رویترز:

اختلال تولیدنفت درنیجریه و ونزوئلا قیمت جهانی نفت را بالا برد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی در نخستین معاملات روز دوشنبه اندکی بالا رفت، زیرا تولید نفت در نیجریه کاهش یافت و نگرانی از واردآمدن فشار بر بازارهای نفت تحت تاثیر بی ثباتی سیاسی در ونزوئلا تشدید شد.

اختلال تولیدنفت درنیجریه و ونزوئلا قیمت جهانی نفت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالی بامداد امروز بالا رفت که تولید نفت اوپک افزایش و نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها کاهش یافته است.
    کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها موجب ارزان تر شدن نفت برای مصرف کنندگان شده و تقاضای این کالا را افزایش می دهد.
    قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه در ساعت 01:48 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن 28 سنت یا 0.6 درصد نسبت به روز جمعه گذشته بالا رفت و به 48 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید.
    هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 25 سنت یا 0.5 درصد افزایش نسبت به روز قبل به قیمت 46 دلار و 46 سنت در هر بشکه معامله شد.
    تحلیلگران معتقدند کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگانی مانند نیجریه و ونزوئلا قیمت های نفت را افزایش داده است، با این حال می گویند، افزایش تولید سایر تولیدکنندگان می تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد و آن را محدود کند.
    در نیجریه، شرکت اگزان موبیل (Exxon Mobil) صادرات نفت از «کوا ایبو» (Qua Iboe) بزرگ ترین پایانه نفتی این کشور را قطع کرده است و شرکت های دیگر مانند شل (Royal Dutch Shell) و شورون (Chevron) نیز به دلیل اقدامات خرابکارانه شورشیان، تولید نفت را به یک میلیون و 650 هزار بشکه در روز که کمترین سطح تولید آنها در چند دهه اخیر است، رسانده اند.
    رویترز نوشت: ونزوئلا که مهمترین کشور صادرکننده نفت در آمریکای جنوبی است به نظر می رسد در آستانه سقوط سیاسی و اقتصادی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها