عصر خودرو

تجربه لحظه‌ای پایین‌ترین قیمت ۹۵

شاخص ارزی از کف بازگشت

عصر بازار- روز یکشنبه، دلار پس از برخورد به کف قیمت، تغییر جهت داد و به محدوده ۳ هزار و ۴۴۰ تومان بازگشت. در دومین روز هفته، قیمت دلار تا ۳ هزار و ۴۳۴ تومان پایین رفت که پایین ترین نرخ فروش این ارز در سال ۹۵ بود، با این حال، شاخص ارزی در ادامه روز از این نقطه بالا آمد و با قیمت ۳ هزار و ۴۴۴ تومان به کار خود پایان داد. این قیمت با اینکه تنها ۲ تومان بالاتر از روز شنبه بود، به ۳ روز کاهش پیاپی شاخص ارزی پایان داد.

شاخص ارزی از کف بازگشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، روز گذشته عامل افزایشی خاصی در بازار حضور نداشت، ولی معامله‌گران در برابر کاهش قیمت مقاومت کردند تا این ارز زیر مرز 3 هزار و 440 تومان به کار خود پایان ندهد.روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز نوسانات چندانی را تجربه نکرد و نهایتا با رشد جزئی هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان رسید. عامل اصلی رشد سکه خروج دلار از فاز کاهشی بود.

    رفت و برگشت دلار

    روز گذشته، دلار وارد محدوده 3 هزار و 430 تومان شد،‌ولی با مقاومت در این محدوده به قیمت‌های بالاتر بازگشت. در دومین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3هزار و 436 تومان آغاز کرد که کاهشی 6 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. شروع کاهشی دلار در حالی که انتظار اکثر معامله‌گران ارزی را کاهشی کرده بود، عده دیگری را در حالت انتظار قرار داد. معامله‌گرانی که در حالت انتظاری قرارداشتند،‌ معتقد بودند که دلار در برابر ورود به محدوده 3 هزار و 420 تومان مقاومت خواهد کرد. در ادامه روز نیز اتفاق مورد انتظار آنها رخ داد و زمانی که دلار به قیمت 3 هزار و 434 تومان رسید، خریدهای ارزی به آرامی در بازار بالا رفت و موجب شد که قیمت به محدوده 3 هزار و 440 تومان بازگردد.

    به گفته فعالان، زمانی که قیمت دلار به 3 هزار و 434 تومان رسید، 3 معامله با این قیمت انجام شد تا به قول بازیگران ارزی این سیگنال به بازار داده شود که کف قیمتی دلار محکم شده است و شاخص ارزی توانایی کاهش بیشتر را ندارد. برگشت قیمت دلار در حالی صورت گرفت که اکثر فعالان اعتقاد داشتند که عامل افزایشی خاصی در بازار وجود نداشته است. به گفته فعالان، روز یکشنبه نرخ حواله درهم افزایش خاصی نداشت. از سوی دیگر، ‌خریداران نقدی نیز تمایل چندانی به خرید دلار نداشتند. به گفته فعالان، روند کاهشی دلاردر سال 95 و رسیدن به روزهای انتهایی دومین ماه بهار موجب شده که انتظارات افزایشی در بازار کمرنگ‌تر شود.
    تحریک سکه با دلار

    روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تحت‌تاثیر بازگشت قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان رسید. در دومین روزهفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 24 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز،‌ سکه تحت‌تاثیر رشد قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت. با وجود این،‌ معامله‌گران سکه ترجیح دادند به شکل هیجانی وارد بازار نشوند و در انتظار باز شدن بازارهای جهانی در روز جاری باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها