عصر خودرو

یکشنبه ۲۶ اردیبهشت؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۶۲.۰۲.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۲۰۸ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۷ درصدی را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و افزایش اندک 0.04 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ روند قیمت مدتهاست که در محدوده 300,000 ریال به ثباتی نسبی رسیده است و تغییرات قابل توجهی در آن مشاهده نمیشود.

    در بازار برق بورس انرژی، چند روزی است که معاملات برروی نمادهای در حال ابطال به انجام میرسد و انتظار شرکتهای توزیع نیروی برق برای کاهش قیمتها مانع از انجام معاملات در سررسیدهای دورتر شده است. با توجه به تجربه گذشته در تأخیر واریز اعتبارات به نظر میرسد خریداران قسمتی از اعتبار خود را حفظ کرده تا در صورت تأخیر طولانی مدت در واریز جدید و نزول احتمالی قیمت، به خرید بپردازند.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950231 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950231 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است این نماد در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته تغییری نداشته و در قیمت 302,000 ریال باقی مانده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی پر فراز و نشیب در طول دوره بوده که در انتهای دوره شیبی صعودی به خود گرفته و در محدوده 451,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 60 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14.02.1395 با 50 مگاوات میباشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها