عصر خودرو

در صورت تایید شورای نگهبان

صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی ایجاد می‌شوند

عصر بازار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی با تضمین پوشش تعهدات آتی بیمه‌شدگان بازنشسته براساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، ایجاد شود.

صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی ایجاد می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه خود، ماده 4 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور را مصوب کردند که بر اساس آن، به‌منظور فراهم کردن شرایط رقابتی و افزایش کارآمدی بیمه‌های بازنشستگی و جلوگیری از ایجاد هرگونه انحصار یا امتیاز ویژه برای صندوق‌های بازنشستگی اعم از خصوصی، تعاونی یا دولتی اجازه داده می‌شود صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی با تضمین پوشش تعهدات آتی بیمه‌شدگان بازنشسته براساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد ایجاد شود.

    هماهنگی و نظارت بر فعالیت صندوق‌های فعال در حوزه بیمه‌های بازنشستگی کشور اعم از تعاونی، خصوصی، دولتی و عمومی غیردولتی توسط «سازمان تنظیم مقررات بیمه‌های بازنشستگی کشور» انجام می‌شود.
    این سازمان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون افزایش پستهای سازمانی دولت تشکیل می‌گردد.
    وظایف و اختیارات سازمان مذکور با رویکرد رقابتی و با ترکیب نمایندگان دولت و بخش خصوصی (بیمه‌گذاران ذی‌نفع) به موجب اساسنامه‌ای است که حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره1 ماده 4 این لایحه مصوب کردند که فعالیت این‌گونه صندوق‌ها در لایه بیمه‌های مکمل و در قالب نظام تأمین اجتماعی چند لایه است.
    بر اساس تبصره2 ماده 4 این لایحه، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی و با انتخاب مجلس، به‌عنوان عضو ناظر این سازمان تعیین می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها