عصر خودرو

شکایت آلمانی‌ها از سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی اروپا

عصر بازار- گروهی از استادان دانشگاه و کارآفرینان در آلمان علیه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به دادگاه عالی این کشور شکایت کردند.

شکایت آلمانی‌ها از سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، با شکایت گروهی از اساتید دانشگاه و کارآفرینان آلمانی علیه سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا، دعوای قانونی میان بانک مرکزی اروپا و گروهی که خواهان کاهش قدرت بانک مرکزی درون بزرگترین اقتصاد اروپا  هستند وارد مرحله جدیدی شد.

    در هفته‌های اخیر، انتقادات فراوانی در آلمان در خصوص سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا وجود داشته به طوری که سیاستمردان بر این عقیده‌اند که نرخ بهره پایین به چشم‌انداز بازنشستگی قشر متوسط آلمان ضربه می‌زند و موجب تقویت جناح راست خواهد شد.

    ولت سونتاگ، سخنگوی دادگاه قانون اساسی آلمان اعلام کرد، شکایت کارآفرینان به دلیل خرید بیش از حد اوراق قرضه دولتی و آغاز خرید اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی اروپا بوده است.

    بر اساس این گزارش، استادان دانشگاه و کارآفرینان معتقدند بانک مرکزی اروپا برنامه‌هایی را آغاز کرده که خطرات زیادی را برای تراز مالی بانک مرکزی آلمان و به تبع آن برای مالیات‌دهندگان آلمانی به ارمغان خواهد آورد.

    مارکوس کربر، حقوق‌دان و استاد فاینانس که آغازکننده این شکایت بوده اعلام کرد: «سیاست کنونی بانک مرکزی اروپا به منظور احیای مستقیم اقتصاد منطقه یورو با استفاده از افزایش نرخ تورم به نزدیک 2 درصد نه لازم بوده و نه مناسب خواهد بود.»

    در ماه مارس، بانک مرکزی اروپا از بسته محرک بزرگی رونمایی کرد که شامل کاهش نرخ سپرده به قلمرو منفی،‌گسترش برنامه خرید دارایی خود و ارائه وام‌های رایگان به بخش شرکت به منظور تحریک رشد بود.

    ینس وایدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان که در شورای حاکمیت بانک مرکزی اروپا حضور دارد روز چهارشنبه اعلام کرد موضع سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی اروپا تنها برای حال حاضر موجه است. این در حالی است که اندریاس دامبرت، عضو هیئت مدیره بوندس‌بانک اظهار داشت سیاست بانک مرکزی اروپا با توجه به چشم‌انداز رشد آهسته در منطقه یورو موجه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها