عصر خودرو

ایران به دنبال شریک در بازار آلومینیوم

عصر بازار- شرکت‌های معدنی ایران به دنبال جذب ۱۰ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه صنعت آلومینیوم این کشور هستند. با این برنامه ایران می‌تواند ۶۰ درصد از تولیدات خود را صادر کند و بخشی از نیاز رو به رشد جهان به آلومینیوم را که در ساخت خودرو تا هواپیما و قوطی‌های نوشیدنی استفاده می‌شود، پوشش دهد.

ایران به دنبال شریک در بازار آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بلومبرگ، این در حالی است که ماده خام صنعت آلومینیوم یعنی بوکسیت، به سختی یافت می‌شود.
    تولید آلومینیوم ایران سالانه 350 هزار تن است که به دلیل کمبود بوکسیت و نارسایی در تولید نیرو الکتریسیته کمتر از ظرفیت 470 تنی تولید این کشور است.
    کرباسیان مدیر سازمـان توسعـه و نوسـازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب افزود: در صورتی که سرمایه گذاری بیشتری در بخش آلومینیوم کشور انجام شود، تولیدات ایران می‌تواند تا سال 2025 به 1.5 میلیون تن برسد.
    برخلاف صنعت نفت ایران که به دلیل تحریم های بین المللی آسیب دیده است، صنعت آلومینیوم ایران به این دلیل عقب مانده است که تلاش 25 ساله برای توسعه معدن بوکسیت در کشور گینه واقع در آفریقای غربی هنوز به تولید نرسیده است. در حال حاضرشراکت 50-50 با دولت گینه برای 25 سال دیگر تمدید شده است. به این ترتیب ایران تا ماه سپتامبر منتظر ارائه پیشنهاد مشاوران برای راه اندازی تولید این معدن است.
    کرباسیان در مصاحبه ای در زوریخ گفت: معدن گینه بیش از 500 میلیون تن ذخیره بوکسیت دارند، اما به خاطر دوری از دریا، برای حمل این ذخایر به راه آهن به ساخت نیاز است.
    وی همچنین ادامه داد: ما از نظر ذخایر بوکسیت کمبود داریم.

    *بازار های شلوغ
    ایران همچنین وارد بازار شلوغ خاورمیانه خواهد شد، جایی که به دلیل هزینه های پایین انرژی 10 درصد از تولید جهانی آلومینیوم را در اختیار دارد. شرکت امارات گلوبال آلومینیوم در کشور امارات متحده عربی سال گذشته تولید خود را با 4 درصد افزایش به 2.4 میلیون تن رساند. همچنین بحرین قصد دارد تولید خود را با 540 هزار تن افزایش به 1.5 میلیون تن برساند.
    در پنج سال گذشته که سرعت رشد اقتصادی چین (بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده آلومینیوم جهان) کند شده، بهای آلومینیوم حدود 40 درصد کاهش یافته است. اما از آغاز سال 2016 تاکنون قیمت این فلز در بازار فلزات لندن 4 درصد افزایش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو