عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه برنامه جامع دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به برنامه ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام شود احداث واحدهای ال ان جی است که کمک زیادی به کشورهای همسایه خواهد کرد.

ایران برای تبدیل شدن به هاب گازی منطقه برنامه جامع دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: خوشبختانه ایران یکی از مجهزترین خطوط لوله انتقال گاز را در بین کشورهای منطقه دارد.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر ایران می‌تواند گاز را از شمالی ترین نقطه به جنوبی ترین و از غربی ترین نقطه به شرقی‌ترین نقطه منتقل کند.

    به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تبدیل ایران به هاب گازی نیازمند گفت‌وگوهای قوی دیپلماسی است بنابراین کشورهای همسایه که به دنبال گسترش روابط تجاری خود با دنیا هستند می توانند از این ظرفیت ایران استفاده کنند.

    عراقی با اشاره به احداث واحدهای ال ان جی در کشور گفت: راه‌اندازی این واحدها می تواند به این مهم کمک کند به طوری که به عنوان مثال ترکمنستان می‌تواند گاز خود را از طریق خاک ایران تبدیل به ال ان جی کرده و به هر نقطه از دنیا که بخواهد صادر کند.

    این مقام مسئول اظهار کرد: برنامه ایران برای تبدیل به هاب گازی به صورت جامع وجود دارد وباید تلاش خود را انجام دهیم تا این برنامه محقق شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها