عصر خودرو

آخوندی اعلام کرد:

گشایش LC قطار سریع السیر تهران-اصفهان

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گشایش LC قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، گفت: اتصال ریل و بندر از مهمترین طرح های ما است.

گشایش LC قطار سریع السیر تهران-اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس آخوندی در کنفرانس بین المللی «ریل- نفت و ریل- بندر»، اظهارداشت: اصلی ترین موضوع ما ارتباطات است و ما این سیاست را در وزارت راه و شهرسازی تعقیب می کنیم.

    وی با اشاره به اینکه حوزه تمدن ایرانشهر از مدیترانه تا شبه قاره هند و از عراق تا آسیای میانه گسترده است، افزود: ما می توانیم از طریق ریل بین دریاهای منطقه ارتباط برقرار و تمام شبکه های حوزه تمدن ایرانشهر را به یکدیگر متصل کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه اگر شبکه یکپارچه ریلی ایجاد شود، می تواند شبه قاره هند و چین را به اروپا متصل کند، افزود: ما می توانیم در آینده ارتباط ریلی ایران-چین، ایران-مسکو و هلسینکی را داشته باشیم.

    آخوندی با اشاره به ارتباط خوب ایران با کشورهای همسایه، افزود: ما امیدواریم که نمایندگی راه آهن ایران را در سایر کشورها و نمایندگی آنها را در کشور خودمان داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نگاه ما از موضع مشتری است، افزود: باید با چشم انداز دیگری به این موضوع نگاه کنیم و به دنبال چشمه های بار باشیم، زیرا منطقه ما مرکز حمل و نقل نفت، پنبه، معدن و گندم است و پتانسیل خوبی برای حمل و نقل به شمار می رود.

    آخوندی با بیان اینکه ما در ایران جابه‌جایی 90 میلیون تن مواد معدنی داریم، اظهارداشت: اینها نباید توسط جاده حمل شود بلکه باید به روی ریل بیاید، همچنین در حوزه رگولاتور به همکاری با کشورهای منطقه نیاز داریم.

    وی به توسعه زیرساخت‌ها، ناوگان، ایمنی، سلامت مسافر و زمان اشاره کرد و گفت: قطارهای برنامه ای یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری شود و در تمامی کریدورها به اجرا برسد.

    وی با اشاره به توسعه حمل و نقل حومه ای، اظهارداشت: خوشبختانه پس از مدت‌ها قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با گشایش LC در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در 4 سال آینده این قطار با سرعت 250 کیلومتر در ساعت راه اندازی شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام راه‌های خروجی تهران 4 خطه می‌شود، افزود: خوشبختانه حمل و نقل حومه ای به سرعت در دست اقدام است و امیدواریم که قطار برنامه ای بین ایران و کشورهای همسایه به زودی برقرار شود.

    وی به روش‌های جدید مالی در مذاکرات با کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: در مذاکرات به موضوع لیزینگ و استفاده از بازار سرمایه برای تشکیل صندوق‌های قابل سرمایه گذاری صحبت کرده ایم.

    وزیر راه و شهرسازی، اتصال ریل به بندر را از مهمترین موضوعات دانست و گفت: یکی از بحث‌ها با سرمایه گذاران این است که باید در ساخت بندر، ریل را هم طراحی کند، همچنین موضوع جابه‌جایی ریلی نفت از دیگر طرح‌های ما است که امیدواریم در سال 95 رشد خوبی در این بخش داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها