عصر خودرو

صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی ۵ هزار میلیارد تومانی شد

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: با همکاری نزدیک بانک کشاورزی به عنوان مدیر ثبت و شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان مدیر صندوق و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک پذیره‌نویسی انجام شده در شعب بانک کشاورزی ظرف ۱۲روز کاری مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان به میزان دارایی‌های صندوق یکم اضافه شد و دارایی‌های این صندوق به ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی ۵ هزار میلیارد تومانی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حسین خزلی خرازی، اضافه کرد: با اتصال هم‌زمان یک هزار و 584 شعبه بانک کشاورزی به سایت صندوق و انجام هم‌زمان صدور و ابطال واحدهای این صندوق در شعب بانک کشاورزی، این شبکه بزرگترین شبکه خرده‌فروشی محصولات مالی در کل کشور و در خدمت بازار سرمایه و بازار پول به صورت توأمان است.
    همچنین محسن عبدالهی مدیر صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی اعلام کرد: هم‌اکنون 25 درصد دارایی‌های این صندوق به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت بورس و فرابورس و سه درصد دارایی‌های این صندوق در سهام است. وی ادامه داد: طبق امیدنامه ما موظفیم حداقل 30 درصد دارایی‌های این صندوق را در اوراق بهادار بادرآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکره برای خرید این اوراق انجام شده و طی روزهای آینده نهایی می‌شود.
    عبدالهی افزود: این صندوق مصداق کامل همکاری نزدیک شبکه بانکی و بازار سرمایه است. به نحوی که با جمع‌آوری پس‌اندازهای خرد سرمایه‌گذاران در شبکه بانکی حداقل 30 درصد آن را به سمت بازار سرمایه سوق داده است. هم‌اکنون حدود نیمی از دارندگان واحدهای این صندوق سرمایه‌گذاری زیر 50 ملیون تومان دارند و کل دارندگان واحدهای این صندوق بالغ بر 124 هزار نفر در سراسر کشور هستند که از نظر تعداد معادل 60 درصد کل دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در  بازار سرمایه است. وی افزود: همچنین صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی از لحاظ ارزش ریالی به تنهایی حدوداً معادل نیمی از کل ارزش صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور را شامل شده است.
    عبدالهی ادامه داد: این شبکه بزرگ تأمین مالی آمادگی فروش انواع دیگری از محصولات مالی که توسط ناشرین اعلام شود را داراست و امیدوارم این شبکه خرده‌فروشی بین بانک کشاورزی و بورس‌ها، کمک موثری به تأمین مالی در بازار اولیه برای اقتصاد در حال توسعه کشور باشد.

    برچسب ها