عصر خودرو

کاهش رتبه اعتباری عربستان و بحرین

عصر بازار- بر اساس اعلام موسسه رتبه بندی مودیز، تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از جمله عربستان و عمان به دلیل کاهش قیمت نفت شاهد افت رتبه اعتباری خود هستند.

کاهش رتبه اعتباری عربستان و بحرین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، رتبه اعتباری اوراق قرضه عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان از رتبه A1به A3سقوط کرد چرا که امکان دارد، کاهش قیمت نفت موجب تخریب وضعیت اعتباری این کشور در جهان شود.

    در همین حال چشم انداز اعتباری صادرکنندگان نفت خام شامل ابوظبی، قطر و کویت نیز منفی بود؛ رتبه بحرین از Ba1به Ba2 و رتبه اعتباری عمان ازA3 به Baa1سقوط کرد.
    آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس در گزارشی اعلام کرد: از زمانی که تصمیم عربستان موجب شد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای دفاع از سهم بازار خود به تولید و عرضه نفت فراوان در بازار ادامه دهد، قیمت نفت خام برنت نسبت به نوامبر 2014 بیش از 40 درصد کاهش پیدا کرده است.
    در حالی که تقاضای نفت کشورهای نوظهور از جمله هند در نیمه نخست سال جاری کاهش یافته است، انتظار می‌رود افزایش قیمت نفت خام به دلیل رشد حجم ذخایر نفت و محصولات نفتی متوقف و محدود شود.
    موسسه مودیز در این بیانیه افزود: کاهش قیمت نفت منجر به تخریب چهره اعتباری عربستان شده است. ترکیبی از رشد اقتصادی پایین، بالا رفتن سطوح بدهی و برنامه های حمایتی داخلی و خارجی کوچک می‌تواند توان این کشور در برابر شوک های آتی را کاهش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها