عصر خودرو

ارزش برابری پوند، چشم‌انتظار آمار اقتصادی بریتانیا

عصر بازار- پس از یک هفته هشدار در خصوص خطرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و با وجود عملکرد ضعیف پوند در سال ۲۰۱۶، آمار اقتصادی هفته آینده ممکن است دلایلی را برای صعود این واحد پولی به معامله‌گران ارائه دهد.

ارزش برابری پوند، چشم‌انتظار آمار اقتصادی بریتانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که همه‌پرسی ترک اتحادیه اروپا از سوی بریتانیا 23 ژوئن برگزار می‌شود، بر اساس پیش‌بینی اقتصاددانان که نرخ رشد قیمت مصرف‌کننده را زیر هدف 2 درصدی بانک مرکزی برآورد کرده‌اند،‌ آمار تورم انگلستان که قرار است هفدهم می منتشر شود به بانک مرکزی انگلستان برای ثابت نگهداشتن نرخ بهره پایین کمک خواهد کرد. دولت بریتانیا همچنین در این گزارش نرخ اشتغال، مسکن و خرده‌فروشی را نیز منتشر خواهد کرد.

    ند رامپلتین، سرپرست تحلیلگران ارز دمینیون بانک تورنتو اعلام کرد: «پوند در ماه‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته است؛ حتی بدون خطرات رفراندوم، در چنین مقطعی ما نسبت به صعود ارز اطمینان نداریم.»

    پس از افت 1.3 درصدی در 5 روز منتهی به 6 می، در هفته گذشته هر پوند با افتی 0.4 درصدی معادل 1.4372 دلار معامله شد. هفته گذشته، استرلینگ برای نخستین بار در سه هفته گذشته در برابر یورو تقویت شد.

    تاثیر همه‌پرسی
    ضعف پوند به عنوان نشانه‌ای از رکود اقتصادی موجب شده تا برخی سرمایه‌گذاران گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص پایین‌آمدن نرخ بهره انجام دهند. سیاست‌گذاران بانک مرکزی انگلستان به رهبری مارک کارنی رئیس این بانک اعلام کردند که اثرات همه‌پرسی موجب افت 9 درصدی پوند در شش ماه گذشته شده است.

    کارنی اعلام کرد در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور وارد رکود می‌شود و این در حالی است که کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد خطر برگزیت یک «مسئله بین‌المللی» است.

    اوراق قرضه 10 ساله دولت بریتانیا برای سومین هفته متوالی رشد کرد تا طولانی‌ترین روند صعودی خود را از 12 فوریه تجربه کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها