عصر خودرو

اختلال ۱.۵ میلیارد دلاری در صادرات برق به عراق

عصر بازار- صادرات گاز ایران به عراق نه تنها مکمل صادرات برق ایران به این کشور نشده بلکه رقیبی برای صادرات برق ایران است و عراق امیدوار است با خرید گاز از ایران و استفاده این گاز در نیروگاه بصره، قدرت چانه زنی خود را برای خرید برق از ایران افزایش دهد.

اختلال ۱.۵ میلیارد دلاری در صادرات برق به عراق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، صادرات برق ایران به عراق در طی چند هفته اخیر متوقف شد و پس از توقفی سه هفته ای با رایزنی طرف عراقی و اعزام نمایندگانی به ایران از سوی وزارت برق عراق، مجدداً از سر گرفته شد.

    پیگیری ها حاکی از این است که توقف صادرات برق ایران به عراق به دلیل بدهی 1.5 میلیارد دلاری عراق بابت خرید برق از ایران بوده است. رایزنی نمایندگان وزارت برق عراق در ایران با نمایندگان وزارت نیرو به این نتیجه رسیده که ظرف مدت 3 ماه، عراق اقدامات لازم را برای آغاز تسویه بخش به بخش بدهی انباشته خود انجام دهد.

    عراق امیدوار است با آغاز صادرات گاز ایران به عراق، از وابستگی حیاتی از خرید برق ایران رهایی یابد و بتواند در خصوص مباحث مختلف خرید برق از ایران وارد چانه زنی شود. در واقع صادرات گاز ایران به عراق نه تنها مکمل صادرات برق ایران به این کشور نشده بلکه رقیبی برای صادرات برق ایران به عراق است و عراق امیدوار است با خرید گاز از ایران و استفاده این گاز در نیروگاه بصره، قدرت چانه زنی خود را برای خرید برق از ایران افزایش دهد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آخرین توافق ایران و عراق برای آغاز صادرات گاز ایران به این کشور در تاریخ اول تیرماه خبر داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها