عصر خودرو

۴هزار میلیارد ریال تامین مالی ۳منطقه آزاد از راه بازار سرمایه میسر شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از تامین مالی چهار هزار میلیارد ریالی برای مناطق آزاد ارس، ماکو و انزلی از طریق بازار سرمایه خبر داد.

۴هزار میلیارد ریال تامین مالی ۳منطقه آزاد از راه بازار سرمایه میسر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سمات، «علیرضا امیرپور» گفت: تاکنون قرارداد انتشار صکوک (اوراق و ابزارهای تامین مالی اسلامی) مناطق آزاد ارس، ماکو و انزلی منعقد شده است که امیدواریم هر چه زودتر این اوراق در بازار سرمایه منتشر شود.
    وی اضافه کرد: سایر مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه‌ اقتصادی نیز تقاضای انتشار صکوک خود را به مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه ارائه کرده اند و هم اکنون کارشناسان این شرکت، در حال بررسی مدارک این مناطق اند.
    امیرپور به نشست های هفته گذشته با مدیران مناطق آزاد ماکو و ارس اشاره کرد و افزود: در این نشست ها تامین مالی پروژه‌های عظیم این مناطق از طریق ابزارهای تامین مالی اسلامی (صکوک) به بحث گذاشته شد.
    مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه ادامه داد : در پایان این نشست ها، قرارداد تامین مالی منطقه آزاد ارس به مبلغ دو هزار و و ماکو به میزان یک هزار و 500 میلیارد ریال منعقد شد تا فرآیند انتشار این اوراق در بازار سرمایه فراهم شود.
    وی اضافه کرد: مسئولان منطقه آزاد انزلی نیز اوایل اردیبهشت ماه قرارداد انتشار 500 میلیارد ریال صکوک را منعقد کرده بودند.
    تفاهمنامه همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان بورس و اوراق بهادار اواخر اسفندماه پارسال به امضای دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رسید تا راهکارهای عملیاتی لازم برای تامین بخشی از منابع مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه فراهم شود.
    به گزارش ایرنا، ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
    دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.
    ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شوراست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها