عصر خودرو

مشاور رئیس جمهور عنوان‌کرد:

رونمایی از ۱۳۰ بسته سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه گردشگری مناطق آزاد

عصر بازار- مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۳۰ بسته برای سرمایه‌گذاری در این محدوده‌ها به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار رونمایی شد که موفقیت آن قابل تضمین است.

رونمایی از ۱۳۰ بسته سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه گردشگری مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مناطق آزاد، «حجت‌اله عبدالملکی» اظهار داشت: این بسته‌ها شامل 130 مجوز بی‌نام به ارزش ریالی 472 هزار میلیارد ریال آماده برای سرمایه‌گذاری است که 20 فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به ارزش 25 میلیارد و 500 میلیون ریال در منطقه آزاد ماکو و 42 بسته برای منطقه آزاد کیش به ارزش 300 هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاران عرضه می شود.

    وی افزود: همچنین 16 بسته سرمایه گذاری گردشگری در منطقه آزاد ارس به ارزش 25 میلیارد و 910 میلیون ریال، 21 بسته در منطقه آزاد انزلی به ارزش 40 هزار میلیارد ریال و 10 بسته در منطقه آزاد اروند به ارزش 18 میلیارد و 660 میلیون ریال آماده برای سرمایه گذاری هستند.

    عبدالملکی ادامه‌داد: همچنین 12 بسته به ارزش 16 میلیارد و 490 میلیون ریال نیز در منطقه آزاد چابهار و 9 بسته به ارزش 45 میلیارد و 500 میلیون ریال در منطقه آزاد قشم به سرمایه گذاران معرفی می شود.

    وی خاطرنشان‌کرد: توسعه سرمایه گذاری در گردشگری و ایجاد زیرساخت ها و نیازهای گردشگران از جمله ساخت هتل،‌ خطوط حمل و نقل و مراکز تفریحی در مناطق آزاد ایران دنبال می شود.

    این مقام مسوول، دومین اقدام این مناطق را تبادل گردشگران و علاقه‌مندان به سفر عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل گردشگران خارجی و ایرانی با وجود هفت منطقه آزاد با پتانسیل عالی برای گردشگران می تواند سودآور باشد، بر این اساس در این نمایشگاه به دنبال عقد تفاهم نامه با شرکت ها و فعالان گردشگری برای راه اندازی تورهای گردشگری ترکیبی و تبادل گردشگر هستیم.

    وی تصریح‌کرد: گردشگری و سیاحت از سفارش های دین اسلام است و سفارش شده تا جایی که برای انسان ‌ها مقدور باشد به این کار اقدام کنند، زیرا سفر هم باعث تقویت اقتصاد و هم ارتقای فرهنگ‌ها می شود.

    دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه عنصر هیجان افراد باید در سفر مدیریت شود، اضافه‌کرد: گردشگری هم باعث تامین عنصر هیجان و تامین آرامش جوامع و هم موجب سود آوری اقتصادی می شود، بر این اساس باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

    عبدالملکی با بیان اینکه رونق گردشگری که سود اقتصادی برای هر کشوری دارد نیازمند همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است، گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه کشورها بسیار اهمیت دارد، بنابراین در راه اندازی گردشگری سلامت،‌ ورزشی و خرید همکاری می کنیم.

    وی با بیان اینکه خاورمیانه به واسطه وجود ادیان و مهد پیامبران بیشترین آثار تاریخی و گردشگری را دارد، افزود: طبیعت بکر، جغرافیای عالی و آثار تاریخی ایران بهترین هدف و مقصد گردشگری را شکل داده است که می‌تواند در اقتصاد تاثیر فراوانی داشته باشد.

    این مقام مسوول با بیان اینکه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اقتصاد مقاومتی و بر پنج اصل استوار است که یکی از این اصل ها برون گرایی است، تاکید کرد: اگر همه کشور ها اقتصاد قوی داشته باشند،‌ اقتصاد جهانی قوی و خوبی را خواهیم داشت و یکی از پایه های برون گرایی اقتصاد کشور، ایجاد مناطق آزاد است.

    وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 شرکت در مناطق آزاد ایران فعالیت می کنند، خاطرنشان‌کرد: 100 هزار واحد اقتصادی نیز در این مناطق در حال فعالیت و کسب و کار هستند.

    پیگیری برای برقراری پرواز مستقیم از مناطق آزاد به کشورهای همسایه

    مشاور رئیس جمهور از پیگیری برقراری پروازهای مستقیم از مناطق آزاد به کشورهای همسایه از جمله استان های عراق خبر داد و تصریح کرد:‌ مناطق آزاد ایران سالیانه پذیرای 10 میلیون گردشگر داخلی وخارجی هستند و برای تقویت و تسهیل مسافرت گردشگران خارجی به این مناطق برنامه ریزی شده است.

    عبدالملکی در پایان از زحمات استاندار و مسوولان اقلیم کردستان در برقراری نمایشگاه گردشگری و نیز آماده سازی اقلیم برای تردد زائران کربلا تشکر کرد.

    نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه با حضور مناطق آزاد ایران و 110 شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان امروز افتتاح شد و تا 29 مرداد دایر است.

    برچسب ها