عصر خودرو

صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم در حدود ۲ سال گذشته رسید

عصر بازار- آخرین داده‌های ائتلاف سازمان‌های بین‌المللی بخش انرژی موسوم به "ابتکار مشترک داده‌های سازمانی" (JODI) نشان می‌دهد که صادرات نفت خام عربستان سعودی به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً دو سال گذشته رسیده است.

صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رقم در حدود ۲ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آخرین داده‌های ائتلاف سازمان‌های بین‌المللی بخش انرژی موسوم به "ابتکار مشترک داده‌های سازمانی" (JODI) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که صادرات نفت خام عربستان سعودی به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً دو سال گذشته رسیده است.

    بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این ائتلاف که شامل سازمان اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی می‌شود، صادرات نفت ریاض در ژوئن به 6.80 میلیون بشکه در روز رسید که کاهش 124000 بشکه در روز را نسبت به ماه مه نشان می‌دهد.

    عرضه نفت خام از بزرگترین صادرکننده نفت جهان برای اولین بار در سال جاری میلادی به زیر 7 میلیون بشکه در روز سقوط کرد چرا که این کشور پادشاهی در ماه مه به همراه چندین تولیدکننده بزرگ دیگر از گروه اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید در مجموع 1.6 میلیون بشکه در روز گرفتند.

    بر اساس گزارش "ابتکار مشترک داده‌های سازمانی"، ذخایر محصولات نفتی عربستان سعودی در ماه ژوئن 1.64 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر نفت خام این کشور 1.45 میلیون بشکه افزایش یافت.

    انتظار می‌رود تولید نفت عربستان در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر به دنبال کاهش یک‌جانبه و داوطلبانه 1 میلیون بشکه‌ای این کشور که به منظور "حمایت از ثبات بازار نفت" تصویب شد، به طور متوسط به 9 میلیون بشکه در روز برسد.

    کاهش تولید نفت عربستان در ابتدا فقط برای ماه ژوئیه اعلام شد اما پس از آن برای ماه‌های اوت و سپتامبر نیز تمدید شد.

    آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هفته گذشته اعلام کرد که عرضه نفت از گروه اوپک پلاس با 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش به 50.7 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه رسید و به پایین‌ترین سطح در نزدیک به دو سال گذشته رسیده است.

    برچسب ها