عصر خودرو

رکورد تولید برق در آلمان شکست؛

آلمانها بابت مصرف برق پول گرفتند

عصر بازار- روز یکشنبه ۸ می (۱۹ اردیبهشت) آلمان به رکورد جدیدی در تولید انرژی نوشونده دست پیدا کرد. به لطف یک روز آفتابی همراه با وزش باد حوالی ساعت ۱ بعدازظهر، کارخانههای تولید برق خورشیدی، بادی، آبی و زیست تودهای آلمان حدود ۵۵ گیگاوات از ۶۳ گیگاوات برق مصرفی معادل ۸۷ درصد برق مورد نیاز این کشور را تولید و عرضه کرد.

آلمانها بابت مصرف برق پول گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در پی این اتفاق، قیمت انرژی برای ساعاتی منفی شد، به این معنی که مشتریان تجاری برای مصرف برق پول دریافت کردند. 

    بر اساس اعلام آگورا انرژی ونده (یک گروه مشاوره آلمانی درزمینه انرژیهای پاک)، سال گذشته میانگین ترکیبی انرژیهای نوشونده 33 درصد بود. ظرفیت جدید تولید برق بادی که قرار است به میزان تولید برق آلمان اضافه شود، این میانگین را افزایش خواهد داد.

    کریستف پادویلز از موسسه اگورا گفت: ما هر سال به سهم بیشتری از انرژی نوشونده دست مییابیم. سیستم تولید برق با این روند به خوبی سازگار شده است. روز 8 می بار دیگر نشان داد، سیستمی با حجم بالایی از انرژی نوشونده به خوبی کار میکند.

    منتقدان استدلال میکنند که به دلیل افت و خیز هر روزه انرژیهای نوشونده_از آنجا که خورشید غروب میکند و باد میآید و میرود _ این نوع انرژی همیشه فقط نقش کمکی در عرضه انرژی به اقتصادهای بزرگ خواهد داشت. آلمان قصد دارد به هدف تولید 100 درصدی برق از انرژی نوشونده تا سال 2050 برسند. این در حالی است که توربینهای بادی دانمارک در حال حاضر در برخی مواقع بیش از مصرف این کشور برق تولید میکنند که مازاد آن به آلمان، نروژ و سوئد صادر میشود.

    مازاد عرضه برق آلمان در روز یکشنبه برای همه خبر خوبی نبود. سیستم کنونی هنوز برای تامین کنندگان و مصرف کنندگان برق جهت واکنش سریع به نوسان قیمتها هنوز خیلی انعطاف ناپذیر است.

    گرچه کارخانههای تولید برق گازی خاموش شدند، کارخانههای تولید برق هستهای و زغال سنگ را نمیتوان به سرعت خاموش کرد. بنابراین آنها به کار خود ادامه دادند و مجبور شدند برای فروش برق تولیدی خود به شبکه پول پرداخت کنند، و در همین حال مشتریان صنعتی مانند پالایشگاهها و ریخته گریها با مصرف برق پول به دست آوردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها