عصر خودرو

پیش‌بینی‌ پذیری اقتصاد، لازمه رشد بازار سرمایه

عصر بازار- دبیر کل کانون کارگزاران گفت: پیش‌بینی پذیری اقتصاد، لازمه رشد بازار سرمایه است. در همین راستا، در بحث مربوط به برنامه هفتم توسعه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از فعالان بازار سرمایه خواست تا ظرف روزهای آینده، نقطه نظرات اصلاحی خود را ارائه دهند تا در صحن علنی مجلس مطرح شود.

پیش‌بینی‌ پذیری اقتصاد، لازمه رشد بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در تشریح جلسه امروز رئیس مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انجمن و کانون های بازار سرمایه  گفت: این جلسه به پیشنهاد پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان این کمیسیون برگزار شده است.

    وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگانی از انجمن خودروسازان، صنایع سیمان، پتروشیمی و همچنین سنگ آهن حضور داشتند، افزود: دبیران کل نهادهای مالی و کارگزاران و همچنین برخی از فعالان بازار از دیگر حاضران در جلسه بودند.

    ثابت عنوان کرد: در جلسه امروز موارد متعددی مطرح شد و صنایع حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود از جمله قیمت گذاری دستوری و کاهش 20 تا 25 درصد حاشیه سود شرکت‌ها، تولید با کمتر از ظرفیت در صنایعی چون صنعت سیمان به دلیل فرسودگی ماشین آلات آنان و قطعی برق و گاز و همچنین موضوع زیان انباشته صنعت خودروسازان و مشکلات سنگ آهنی‌ها پرداختند.

    دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار کرد: سنگ آهنی‌ها نیز در این جلسه خواستار پرهیز از خام فروشی شدند تا به سمت فعالیت‌های توسعه‌محور حرکت کنند.

    وی مطرح کرد: علاوه بر این، در جلسه امروز، نمایندگان حاضر در صنعت خودرو هم به مساله قرعه کشی‌ها، قیمت‌گذاری‌ و زیان انباشته پرداختند. در ادامه هم دبیر کل کانون نهادها و دبیر کل کانون کارگزاران مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

    ثابت اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد، قرار بر این شد که مباحث مطرح شده در جلسه امروز، جمع بندی شده و رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی باشد.

    وی با اعلام اینکه پیش‌بینی پذیری اقتصاد لازمه رشد بازار سرمایه است و این موضوع از جمله موضوعات مهم این جلسه بود، خاطرنشان کرد: در بحث مربوط به برنامه توسعه هفتم توسعه، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از فعالان بازار سرمایه خواست تا ظرف روزهای آینده، نقطه نظرات اصلاحی خود را ارائه دهند تا در صحن علنی مجلس مطرح شود.

    دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: بحث قانون بازار سرمایه از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود و قرار شد قبل از ورود به صحن علنی مجلس، پیگیری‌های جدی برای آن صورت گیرد. همچنین قرار شد به صورت فصلی این جلسات ادامه داشته باشد.

    ثابت افزود: در جلسه امروز قرار شد مجلس شورای اسلامی قوانین و مقرراتی که ابلاغ شده اما اجرایی نمی‌شود را از دولت پیگیری کند.

    وی در پایان بیان کرد: قانون رفع موانع تولید، قواعد بازار سرمایه، مشکلات بورس کالا و اهمیت آن از جمله مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

    رییس مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه روی همکاری خود با بازار سرمایه به خصوص در تنظیم‌گری به نحوی که قوانین، منجر به ثبات اقتصاد، رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری شود،و نیز به صاحبان اصلی اقتصادو صنایع متعدد اجازه دهد به فعالیت‌های حرفه‌ای خود بپردازند، تأکید کردند.

    برچسب ها