عصر خودرو

کاهش عرضه، «روی» را در صدر فلزات صنعتی قرار داد

عصر بازار- در حالی که در میان نگرانی‌‌های تازه در خصوص تقاضای چین، موج‌سواری فلزات صنعتی ادامه دارد، فلز روی روندی صعودی در پیش گرفته است.

کاهش عرضه، «روی» را در صدر فلزات صنعتی قرار داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت گلنکور، بزرگترین معدنکار دنیا در این هفته اعلام کرد که به دلیل کیفیت منابع و کمیابی در قیمت‌های کنونی،ضررهای ساختاری در حال بازگشت است.

    موجودی ذخایر روی در لندن به 390 هزار و 375 تن رسیده که پایین‌ترین سطح از جولای 2009 بوده است. قیمت‌ها در سال جاری 17 درصد رشد داشته‌اند که این فلز را در صدر فلزات صنعتی قرار داده‌ است. سال گذشته روی افتی 26 درصدی را تجربه کرده بود.

    ریچارد فو، رئیس مرکز معاملات فلزات آمالگامات در لندن اعلام کرد: «معامله‌گران همچنان به صعود روی اطمینان دارند. ذخایر موجود پایین است و قیمت‌ها زیاد گران نیست و تولید نیز در رونق به سر نمی‌برد.»

    هر تن روی برای تحویل سه‌ماهه رشدی با رشدی یک درصدی یکهزار و 889 دلار در بورس فلزات لندن معامله شد. در هفته جاری، قیمت روی رشدی 0.1 درصدی داشته در حالی که شاخص شش فلز اصلی معامله‌شده در LME 3.5 درصد افت داشته است به طوری که آلومینیوم، مس، سرب، ‌نیکل و قلع سقوط داشتند.

    در بازارهای هفته گذشته، فلزات گرانبها عملکردی بهتر از فلزات صنعتی داشتند. شرکت تولیدکننده شمش طلای الدورادو و گروه معدنکار نفره پنولز به ترتیب رشدی 21 درصدی و 7.5 درصدی داشتند؛ در حالی که سهام شرکت معدنکار فلزات اساسی تک‌ریسورس و فری‌پورت-مک‌موران بیش از 11 درصد سقوط داشت. پس از 5 هفته رشد متوالی، شاخص معدن آمریکای بلومبرگ برای دومین هفته متوالی با افت 2.8 درصدی مواجه شد.

    در بازار فلزات دیگر، هر پوند مس برای تحویل در ماه جولای با افتی 0.1 درصدی 2هزار و 74 دلار معامله شد. مس در این هفته افتی 3.7 درصدی داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو