عصر خودرو

سیف مطرح کرد

ایجاد فضای مناسب برای مروادت بانک‌های ایرانی و خارجی

عصر بازار- به گفته رئیس کل بانک مرکزی تمامی مساعی ما برای استفاده حداکثری برای بهره برداری از فضای پسابرجام این است که بتوان شرایط مناسب و عادی را برای مراودات و روابط میان بانک‌های ایرانی و خارجی برگردانیم.

ایجاد فضای مناسب برای مروادت بانک‌های ایرانی و خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ولی الله سیف امروز در سمینار برجام و اقتصاد مقاومتی (فرصت‌ها و ظرفیت‌ها) که با حضور روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه برگزار شد به ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی در پسا برجام اشاره و گفت: برخی سازوکارهای بانکی به علت توقف چند ساله اینگونه مراودات نیاز به احیای استانداردهای جدید بانکی دارند که البته این موضوع نیازمند زمان است.

    وی در ادامه گفت: خوشبختانه دیدار هیات های سیاسی و اقتصادی از کشورمان موجب شده است تا به موازات آن روابط بانکی به حالت طبیعی باز گردد تا بتوانیم از تفاهم نامه های اقتصادی بهره برداری کنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مقدمات فراهم شده زمینه های مراودات با بانک های مختلف کشورهای به تدریج در حال شکل گیری است .

    سیف از ایجاد دفتر و شعب بانک های خارجی در کشورمان استقبال کرد و گفت: ما فضا را برای ایجاد شعب بانک ها در چارچوب اعتماد و منافع متقابل مساعد می بینیم که از جمله آن می توان اعطای 40 درصد از تسهیلات به سرمایه گذارات خارجی اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها