عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک مطرح کرد

آمادگی ۲۰ درصد شرکت های کوچک برای حضور در فرابورس ایران

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی بیش از ۲۰ درصد شرکت های کوچک کشور برای حضور در فرابورس ایران خبر داد.

آمادگی ۲۰ درصد شرکت های کوچک برای حضور در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، علی یزدانی گفت: میانگین سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک 2 میلیارد تومان است و واحدهای صنعتی کوچک فعال که صورت‏های مالی آنها را حسابرسان رسمی تهیه کرده باشند، حتی اگر در حال حاضر سودآور نباشند اما چشم انداز روشنی از فعالیت ارائه دهند، قابلیت پذیرش در فرابورس را دارند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: به این ترتیب پیش بینی می شود بیش از 20 درصد شرکت های کوچک کشور شرایط اولیه حضور در بازار سرمایه را داشته باشند.
    طبق مصوبه شورای عالی بورس، شرکت های کوچک و متوسط با حداقل سرمایه 100 میلیون تومان تا حداکثر سرمایه 50 میلیارد تومان، می توانند وارد بازار سرمایه شوند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تفاهم نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و فرابورس ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهمترین مزیت های بازار سرمایه، امکان تامین مالی تعداد بیشتری از واحدهای صنعتی کوچک خواهد بود.
    به گفته یزدانی، تا پیش از این، بازار پول، منبع اصلی تامین نیازهای مالی صنایع کوچک بوده و چندان امکان تامین مالی صنایع کوچک از بازار سرمایه در کشور فراهم نبوده است.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 65 هزار واحد صنعتی کوچک فعال در کل کشور به بهره برداری رسیده اند، گفت: محدودیت منابع بانکی باعث شد به منظور رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی خرد و کوچک کشور و آماده ‏سازی بازار خاصی برای این صنایع، جلسات متعددی با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس برگزار کنیم که منجر به ایجاد بازار هدف صنایع کوچک در فرابورس شد.
    یزدانی، ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان، قدرت بالا در جذب و بومی کردن تکنولوژی، ایجاد محیط رقابتی در اقتصاد و افزایش کارایی، قدرت تصمیم گیری سریع، انعطاف پذیری عالی در شرایط متغیر بازار و استفاده از امکانات داخلی در نیل به اقتصاد مقاومتی را از مهمترین مزیت های صنایع کوچک و متوسط به عنوان محورهای توسعه منطقه ای دانست.
    وی در عین حال یکی از مهمترین دلایل سهم اندک صنایع کوچک از تولید ناخالص داخلی را میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بخش دانست و گفت: با وجود سهم 92 درصدی صنایع کوچک از بخش صنعت،‌ میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بخش تنها 24 درصد بوده است.
    یزدانی با اشاره به برنامه های جدید وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برای شرکت های کوچک و متوسط اظهار داشت: این وزارتخانه در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، رونق بخشی و تعیین تکلیف 9000 واحد صنعتی کوچک را در برنامه های سال 95 خود لحاظ کرده که برای انجام این مهم به 90 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    وی افزود: مقرر شده است که تامین اعتبار مذکور را بانک های عامل انجام دهند؛ از طرفی تخصیص کامل بودجه مصوب سال 95 در طرح‏ های وجوه اداره شده نیز با توجه به تاکیدات برنامه اقتصادی مقاومتی و اهداف دولت تدبیر و امید، دور از انتظار نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها