عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان در گفتگو با «عصر بازار» ؛

همه مشکلات صنایع مربوط به تحریم نیست

عصر بازار- با مشخص کردن بازار های هدف، بازاریابی بسیار وسیع و مدون می توان به یک قطب در صنعت لبنی منطقه تبدیل شد چرا که بخش عمده کشورهای اطراف همانند روسیه، عراق و افغانستان واردکننده مواد غذایی و لبنی هستند و استفاده از چنین شرایطی می تواند به رشد و توسعه این صنعت کمک زیادی کند.

همه مشکلات صنایع مربوط به تحریم نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، ابراهیم عنایت عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان در خصوص روند معاملات بورس گفت: بازار سهام طی چند وقت گذشته تحت تاثیر اثرات روانی برجام قرار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: تعدیل بودجه شرکت ها باید نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی در حوزه هایی همانند تولید، فروش، درآمد و در نهایت سود سهم صورت بگیرد تا شرایط مناسب جهت حرکت در یک روند متعادل فراهم شود اما متاسفانه تاکنون در صورت های مالی شرکت ها چنین چیزی مشاهده نشده است.

    این تحلیلگر بازار سرمایه ابراز داشت: همه مشکلات صنایع مربوط به تحریم نیست و باید مدیریت و برنامه ریزی شرکت های داخلی تغییر کند.

    ابراهیم عنایت بیان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی در زمینه های مختلف از جمله خرید ماشین آلات، تجهیزات، مواد اولیه و... می تواند به رشد بازار سهام کمک کند.

    عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان عنوان کرد: پول حاصل از صادرات با کمترین هزینه باید به حساب های داخلی در ایران واریز شود اما متاسفانه تا کنون شاهد چنین اقدامی نبوده ایم.

    وی افزود: این در حالی است که نباید انتظار فوری از برجام و رفع تحریم ها داشت چرا که حدود 10 سال با دنیا و شرکت های خارجی ارتباط نداشتیم.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه اظهار کرد: انتظار رفع موانع موجود ظرف مدت یک یا دو ماهه بیهوده است زیرا اعتماد سازی در کنار جذب مشتری های جدید به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

    ابراهیم عنایت گفت: باید صبر کرد تا اثرات واقعی برجام در بودجه و درآمد واقعی شرکت ها مشاهده شود از همین رو، بازار نیز بتواند با گامی محکم تر رشد خود را شروع کند.

    عضو هیات مدیره کارگزاری پارسیان تصریح کرد: صنعت غذایی متاسفانه با جایگاه واقعی خود فاصله دارد چرا که شنیده می شود صنعت لبنیات کشور بخشی از بازار خود را در بین کشور های منطقه از دست داده است.

    وی افزود: شرکت های لبنیاتی با توجه به تکنولوژی های خوب و تولید مناسب نتوانستند بازار خود را حفظ و حتی کسترش دهند.

    این تحلیلگر بازار سرمایه اذعان داشت: با مشخص کردن بازار های هدف، بازاریابی بسیار وسیع و مدون می توان به یک قطب در صنعت لبنی منطقه تبدیل شد چرا که بخش عمده کشورهای اطراف همانند روسیه، عراق و افغانستان واردکننده مواد غذایی و لبنی هستند و استفاده از چنین شرایطی می تواند به رشد و توسعه این صنعت کمک زیادی کند.

    ابراهیم عنایت توصیه کرد: سهامداران احساسی خرید و فروش نکنند و به شدت از دنباله روی با توجه به صف های تشکیل شده در بازار جلوگیری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها