عصر خودرو

سزار جدید نفتی عربستان معرفی شد

عصر بازار- خالد الفالح، مدیر عامل پیشین شرکت آرامکو سعودی، وزیر نفت شد.

سزار جدید نفتی عربستان معرفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بلومبرگ، در پی اصلاحات اساسی توسط ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان (معاون ولیعهد)، خالد الفالح وزیر جدید نفت عربستان سعودی از 7 می به این سمت منصوب شد. الفالح که همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت دولتی سعودی آرامکو است (شغلی که آن را حفظ خواهد کرد) گفته است که سیاست وزیر پیشین، علی النعیمی هشتاد و چند ساله را ادامه خواهد داد.

    ادوارد بل، تحلیلگر کالا در بانک ملی دوبی میگوید: "اگر بازار این انتصاب را نشانه ادامه همان سیاستهای نفتی پیشین سعودی در نظر بگیرد، این وضعیت به قیمتها اجازه میدهد که به روند صعودی تدریجی خود ادامه دهند.

    در پی این انتصاب، امین ناصر مدیر ارشد اجرایی در دفتر مرکزی شرکت آرامکو به خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش 2.1 میلیون بشکه در روز تقاضای نفت جهان، آرامکو امسال آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان است. ناصر ماه می گذشته جانشین الفالح شد. آژانس بینالمللی انرژی مستقر در پاریس میگوید: افزایش تولید اوپک به رهبری عربستان احتمالا روزانه 700 هزار بشکه از نفت پرهزینه و غیراوپکی را امسال از بازار حذف خواهد کرد. این رقم عمدتا مربوط به تولید نفت شیل آمریکا و ماسه نفتی کانادا خواهد بود. سیاست عربستان موجب افزایش بیش از 60 درصدی قیمت نفت از ماه ژانویه تاکنون و رسیدن آن به بالای 45 دلار شده است.

    الفالح سال گذشته برای ریاست وزارت بهداشت برگزیده شد چون این وزارتخانه نیاز به اصلاح ساختار داشت. با این حال در سفر به آمریکا و انجمن اقتصاد جهانی در داووس سوییس، از الفالح خواسته شد تا تمرکز خود را به جای بهبود خدمات بهداشت داخلی بر ثبات بازار نفت بگذارد. به این ترتیب توفیق الربیعه وزیر صنعت و تجارت سابق، جایگزین الفالح در وزارت بهداشت شد.

    الفالح که مدرک مهندسی خود را در دانشگاه تگزاس گرفته است در 1979 به آرامکو پیوست، جایی که برنامه ریزی استراتژی شرکت را برای توسعه عرضه گاز طبیعی به عهده گرفت که برای تولید برق و توسعه صنعت لازم بود. به عنوان مدیرعامل (شغلی که در 2009 به عهده گرفته بود)، وی ریاست بخش پتروشیمی آرامکو را به عهده گرفت.

    افرادی که با او کار میکنند، وی را فردی با درک عمیق از جزئیات عملیاتی و استراتژیک میدانند.

    دفاع از سیاست نفتی عربستان به این معنی است که الفالح وقتی برای نخستین بار به عنوان نماینده کشورش در نشست دوم ژوئن سازمان اوپک شرکت میکند، با مخالفتهایی مواجه خواهد شد. این در حالی است که ایران فریز نفتی را که عربستان و روسیه پیشنهاد داده بودند، رد کرده است و ونزوئلا که در اوضاع اقتصادی بدی به سر میبرد، به قیمتی بیش از 100 دلار در هر بشکه نیاز دارد تا اقتصادش را به ثبات برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها