عصر خودرو

وزیر انرژی تونس:

علاقه مند استفاده از تجربه و توانمندی ایرانی ها در صنعت برق هستیم

عصر بازار- «منجی مرزوق» وزیر انرژی و معادن جمهوری تونس در دیدار با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی کشورمان با اشاره به پیشرفت های ایران در بخش های مختلف صنعت برق گفت: علاقه مند استفاده از تجربه و توانمندی ایرانی ها هستیم.

علاقه مند استفاده از تجربه و توانمندی ایرانی ها در صنعت برق هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزیر نیرو امروز (شنبه) در دیدار وزیر انرژی و معادن تونس در محل این وزارتخانه، ظرفیت ها و زمینه های همکاری دو کشور در زمینه صنعت برق را بررسی کردند.
    وزیر انرژی و معادن تونس در این دیدار گفت: نیاز به مصرف برق هر روز در این کشور رو به افزایش است و در این زمینه مایلیم از توانمندی های ایرانی ها استفاده کنیم.
    «منجی مرزوق» افزود: در چشم انداز سال 2030 میلادی تونس، تامین 30 درصد انرژی از محل انرژی های تجدید پذیر پیش بینی شده است؛ براین اساس با توجه به کیفیت تجهیزات و توانمندی ایرانی ها می خواهیم از تجربیات این کشور استفاده کنیم.
    وی همچنین ساخت نیروگاه های جدید تولید برق در تونس با استفاده از قابلیت ها و توانمندی های ایران را از دیگر موارد مطرح شده در دیدار امروز بیان کرد.

    ** امیدواری به تسهیل ارتباطات تجاری و اقتصادی
    وزیر نیرو نیز در این دیدار گفت: این نخستین دیدار این مقام مسئول تونسی از ایران است که در آن شناسایی توانمندی ها و نیازمندی های دو کشور و چگونگی همکاری با یکدیگر بحث و بررسی شد.
    حمید چیت چیان افزود: در این دیدار فقط درباره همکاری در صنعت برق تبادل نظر شد.
    چیت چیان ادامه داد: وزیر انرژی و معدن تونس در روزهای آینده ضمن بازدید از چند شرکت ایرانی فعال در صنعت برق، با برخی مدیران این شرکت ها گفت وگو می کند تا از نزدیک از توانمندی ها و امکانات این شرکت ها مطلع شود.
    وی افزود: امیدواریم این دیدار ارتباطات تجاری و اقتصادی بعدی دو کشور را تسهیل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها