عصر خودرو

پیش‌بینی آینده بورس از نگاه یک فعال بازار سرمایه

عصر بازار: یک کارشناس بورس با بیان اینکه دو سال آینده بازار بورس روند صعودی در پیش خواهد داشت، گفت: مهم‌ترین و بیشترین تاثیر توافق هسته‌ای در میان تمام بازارهای موجود در کشور مربوط به بازار بورس بوده است و این تاثیر ادامه‌دار خواهد بود.

پیش‌بینی آینده بورس از نگاه یک فعال بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سعید لوکیان به وضعیت صنعت بانک پس از برداشته شدن تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ بانک‌های سوییس حتما اوضاع شرکت‌های حاضر در گروه بانکی بهتر خواهد شد.

    وی اضافه کرد: اوضاع برخی از صنایع نیز کم کم بهتر از قبل خواهد شد به عنوان نمونه مشاهده می‌شود که خودروسازان برتر دنیا به دنبال ارتباط با شرکت‌های ایرانی برای انعقاد قرارداد هستند.

    وی با بیان اینکه نباید به بازار بورس به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، خاطرنشان کرد: بازار بورس دچار رکود نشد، بلکه در پروسه اصلاح یا استراحت قرار گرفت. یکی از دلایل قرار گرفتن بورس در مرحله استراحت مربوط به توافق هسته‌ای می‌شود. در روزهایی که مذاکرات تمدید می‌شد به دلیل خوش بینی نسبت به نتیجه مذاکرات، بازار بورس مثبت بود و رشد در معاملات وجود داشت.

    این کارشناس بورس افزود: زمانی که توافق انجام شد و مشخص شد که برای نهایی شدن توافق چهار تا شش ماه زمان نیاز است به همین دلیل افرادی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند، تا شش ماه و تا ورود سرمایه به بازار دست نگه می‌دارند.

    لوکیان با اشاره به روند نزولی بازار بورس در سال گذشته، تاکید کرد: خوش بینی حاصل از توافق باعث شده که حداقل روند بازار بورس نزولی نباشد. در حال حاضر روند بازار بورس خنثی است و نشانه‌هایی از صعود نیز در آن دیده می‌شود.

    وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث سرمایه‌گذاری بازار بورس ارتقای دانش پیش بینی و تحلیل است، اظهار کرد: بحث رکود و رونق در بازارها دو کفه ترازو است که به ناچار تغییر خواهد کرد. بهترین کار این است که سرمایه‌گذاران در این خصوص دانش پیش‌بینی و تحلیل خود را ارتقا دهند و با شروع به حرکت بازار با توسل به دانش بتوانند پیشرفت کنند و به سود بیشتری نایل آیند.

    این کارشناس بورس با اعتقاد بر اینکه نبود دانش پیش بینی و تحلیل منجر به آسیب خواهد شد، تصریح کرد: اگر این دانش در میان سرمایه گذاران وجود نداشته باشد، با ورود هیجانات در بازار بورس، سرمایه گذاران دچار فریب خواهند شد.

    لوکیان ادامه داد: در تمام دنیا نیز در زمان رکود در بازار، سرمایه گذاران به ارتقای دانش روی می‌آورند و خود را برای زمان رونق در بازار آماده می‌کنند. در بازار بورس کشور نیز این مدت زمان شش ماه تا نهایی شدن توافق بهترین زمان برای ارتقای دانش پیش بینی و تحلیل سرمایه گذاران به حساب می‌آید.

    وی در پاسخ به این پرسش که پس از گذر از دوران استراحت (تا نهایی شدن توافق) حضور سرمایه گذاران در بازار بورس چگونه خواهد بود، گفت: این موضوع وابستگی شدیدی به تیپ‌های شخصیتی افراد و تجارب آنها در بورس دارد. برخی افراد که در بازار حضور داشتند به دلیل تجربه کردن رکود یک ساله، سال 1393 به طور کلی قصد ورود دوباره به بازار بورس را ندارند.

    این کارشناس بورس با بیان اینکه اصل سرمایه توسط شرکت‌های سرمایه گذاری وارد بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که به نوعی حرفه‌ای‌تر در بازار بورس بوده‌اند در حال آماده کردن خود برای دوران رونق بازار بورس هستند؛ به عنوان نمونه برخی از این افراد کم کم سرمایه خود را وارد بازار بورس می‌کنند. همچنین افراد جدیدی نیز هستند که قصد ورود به بازار بورس را دارند.

    برچسب ها