عصر خودرو

تحلیلی بر بازار طلا؛

سرمایه گذاری در بازار طلا فعلا توجیه اقتصادی ندارد

عصر بازار- قیمت طلای ۱۷ عیار داخلی که مبنای قیمت گذاری طلا در بازار داخل کشور و به عنوان مظنه ۱۷ مشهور است، دربین دو محدوده ۴۴۸ و ۴۶۳ هزار تومان برای هر مثقال فعلا محبوس است و برای صعودی شدن نیاز به شکست ۴۶۳ هزار تومان را دارد.

سرمایه گذاری در بازار طلا فعلا توجیه اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در واقع صعودی شدن نیاز به تثبیت چند روزه قیمت در بالای این رقم دارد و برای نزولی شدن نیز کف 448 هزار تومان باید شکسته شده و دستکم یک هفته در زیر این عدد نوسان داشته باشد.

    شواهد تکنیکالی و یا فاندامنتالی برای این شکستها فعلا موجود نبوده و روند قوی در میان مدت قابل مشاهده نیست. اما روند بلند مدت و برای بازه زمانی 6 ماه تا یک سال حکایت از صعودهای نه چندان قوی دارد که می تواند هدفهای 483 هزار تومان و احیانا 516 هزار تومان بر هر مثقال را برای آن در نظر گرفت.

    از سوی دیگر کف بسیار مهم برای نزولهای قوی در بازار نیز قیمت 430 هزار تومان بر هر مثقال است. اما در حال حاضر شواهدی دال بر شکست این کف موجود نیست. با این اوصاف سرمایهگذاری در بازار طلا فعلا توجیه مناسب اقتصادی ندارد. اما نوسان محدود در این بازار برای حرفهایهای بازار جذابیت خاصی دارد.

    *سعید محمدی جزی تحلیلگر بازار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها