عصر خودرو

کاهش رشد سرمایه‌گذاری چین علی‌رغم رشد در سرمایه‌گذاری مسکن

عصر بازار- رشد سرمایه‌گذاری ثابت چین در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۶ به ۱۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

کاهش رشد سرمایه‌گذاری چین علی‌رغم رشد در سرمایه‌گذاری مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌بودند که رشد سرمایه‌گذاری در این مدت زمان 10.9 درصد خواهد بود.

    دفتر آمار ملی چین روز شنبه اعلام کرد که رشد تولید صنعتی چین نیز در ماه آوریل به 6 درصد کاهش پیدا کرد این در حالی است که تحلیلگران انتظار رشد سالانه 6.5 درصدی و ماهانه 6.8 درصدی را در ماه آوریل داشتند.

    رشد خرده‌فروشی در ماه آوریل اما به 10.1 درصد افزایش پیدا کرد. پیش‌بینی تحلیلگران از رشد خرده‌فروشی 10.5 درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

    گزارش جداگانه‌ای از رویترز همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری املاک در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 7.2 درصدی را تجربه کرده است در حالی که رشد در حجم مسکن فروخته شده به 36.5 درصد افزایش داشته است.

    رشد سرمایه‌گذاری گزارش شده توسط دفتر آمار ملی چین در روز سه‌شنبه نشان از افزایش 6.2 درصدی در سه‌ماهه نخست سال 2016 می‌دهد.

    سرمایه‌گذاری املاک که مستقیما روی 40 درصد از کسب‌وکارهای دیگر چین تاثیر می‌گذارد، به عنوان محرک حیاتی رشد اقتصادی این کشور شناخته می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها