عصر خودرو

تحلیلی بر بازار نفت؛

نفت به تیتر اخبار باز می گردد

عصر بازار- جدا از مسایل فاندامنتالی بین المللی که بر قیمت نفت تاثیرات متفاوتی دارند، تصمیمات مجامع، سازمانهای تولید کننده و مصرف کننده و رشدهای اقتصادی مصرف کننندگان عمده نفت نیز تاثیر مهمی در این بازار دارند.

نفت به تیتر اخبار باز می گردد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این در حالی است که نمودار قیمت این فرآورده مسیر خود را طی میکند و به نظر میرسد قصد نزدیک شدن به ناحیه حساس 48 تا 52 دلار در هر بشکه را دارد. این سقف چالش مهمی برای روند صعودی میان مدت خواهد بود. در بدو امر نشانه ها حاکی از عبور از این سقف و آمادگی بازار برای نفت 71 دلاری است. اما هنوز برای اظهار نظر محکمتر باید کمی صبر کرد. به نظر میرسد که طی این دو هفته بازار نفت لحظات مهمی را پشت سر خواهد گذاشت و احتمالا بازار گمانهزنیها داغتر خواهد شد. به این ترتیب چند کشور عمده تولید کننده نفت که تاثیر بسیار زیادتری در بازار دارند، مجددا وارد تیتر اخبار خواهند شد.

    اگر تحلیل قبلی را مد نظر قرار دهیم بازار دقیقا از نقطه 43 دلار خیز خود به سمت 48 دلار را آغاز کرده است و به احتمال زیاد اولین توقفگاه محکم آن 48 دلار در هر بشکه است. به نظر من خریداران میان مدت و بلند مدت در 48 دلار نسبت شناسایی سود باید تصمیم بگیرند.

    *سعید محمدی جزی تحلیلگر بازار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها