عصر خودرو

واردات جهانی گاز LNG کاهش یافت;

ایران به دنبال ورود به بازار ال ان جی

عصر بازار- براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط مراکز مطالعات بین المللی انرژی بازار گاز ال ان جی در جهان در هفته گذشته دست‌خوش تغییرات جدی شد که براین اساس واردات ال ان جی تحت تاثیر کاهش واردات این گاز توسط ژاپن و کره جنوبی به شدت کاهش یافت.

ایران به دنبال ورود به بازار ال ان جی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط مراکز مطالعات بین المللی انرژی بازار گاز ال ان جی در جهان در هفته گذشته دست‌خوش تغییرات جدی شد که براین اساس واردات ال ان جی تحت تاثیر کاهش واردات این گاز توسط ژاپن و کره جنوبی به شدت کاهش یافت.

    بنابراین گزارش واردات گاز ال ان جی توسط منطقه جنوب اروپا نیز 14 درصد و آمریکای شمالی نیز 100 کاهش پیدا کرده است.

    اگرچه این آمار مربوط به یک هفته گذشته است اما براساس بررسی های صورت گرفته واردات گاز ال ان جی توسط کشور ژاپن در سال 2016 به میزان 9.6 درصد افزایش یافته است که در این مدت واردات گاز از قطر به میزان 4.7 درصد کاهش اما واردات از استرالیا به میزان 7.8 درصد افزایش یافته است.

     ایران اگرچه بزرگترین کشور دارای ذخایر گاز طبیعی در جهان به شمار می رود ولی هنوز نتوانسته وارد بازار گاز ال ان جی شود به همین دلیل مسئولان صنعت نفت ایران به دنبال مذاکره با چند شرکت خارجی هستند تا پروژه های تولید ال ان جی را در کشور راه اندازی کنند.

    همچنین با اجرایی شدن قرارداد صادرات گاز به عمان قرار است بخشی از این گاز در پایانه های این کشور تبدیل به ال ان جی شده و به کشورهای آسیای شرقی صادر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها