عصر خودرو

نفت ارزان ۶۰ شرکت نفتی آمریکا را ورشکسته کرد

عصر بازار- موج ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکایی بالا گرفته و این هفته تعداد این شرکت ها از مرز ۶۰ شرکت گذشت.

نفت ارزان ۶۰ شرکت نفتی آمریکا را ورشکسته کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با وجود ترمیم قیمت نفت و رسیدن آن به نزدیکی 50 دلار، ظاهرا این ترمیم برای شرکت هایی که دیگر پولی برای هزینه کردن ندارند دیرهنگام بوده است. موج ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکایی بالا گرفته و این هفته تعداد این شرکت ها از مرز 60 شرکت گذشت.

    روز جمعه، شرکت اکسو ریسورسز، مستقر در دالاس اعلام کرد که جایگزین های مختلف از جمله تجدید ساختار در داخل یا خارج از دادگاه را بررسی می کند. ارزش سهام این شرکت با 35 سنت کاهش به 62 سنت در هر سهم رسید.

    این هفته یکی از سنگین ترین هفته ها از نظر ورشکستگی شرکت های نفتی از زمان افت شدید قیمت نفت بوده است.

    قیمت نفت پس از تجربه کردن رقم 27 دلاری در اوایل سال جاری، به حدود 46 دلار رسیده، اما پیش بینی تحلیلگران نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار ندارند قیمت نفت خام آمریکا تا بیش از یک سال آینده به بالای 50 دلار برسد.

    این ترمیم قیمت ناچیز کمکی به تولید کنندگان کوچک نخواهد کرد و آنها به افزایش قمیت ها بالاتری نیاز دارند. این شرکت ها که در طی 2 سال گذشته و بعد از حذف خط اعتباری بانک ها، به اقدامات مختلفی نظیر انتشار سهام های بیشتر و استقراض روی آورده بودند، اکنون دیگر توان مالی لازم برای از سر گیری فعالیت های خود را ندارند.

    تعداد شرکت های آمریکایی که اوراق مربوط به اعلام ورشکستگی را پر کرده اند در حال نزدیک شدن به 68 شرکت است که آخرین بار در جریان بحران بخش مخابرات آمریکا در سال های 2002 و 2003 مشاهده شده بود.

    در این میان برخی از شرکت ها با بحران مالی عمیق تری مواجه اند. این شرکت ها با انقضای زمان قراردادهای مشتق از قراردادهای دیگر مواجه هستند که به آنها اجازه می داد نفت را به قیمتی بالاتر از قیمت های بازار بفروشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها