عصر خودرو

اوپک پیش بینی کرد

تشدید مشکل مازاد عرضه در بازار نفت طی امسال

عصر بازار- اوپک اعلام کرد، بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است و تلویحا اعلام کرد که با توجه به اینکه افزایش تولید اعضایش کاهش تولید سایر کشورهای تولید کننده را خنثی می کند، مازاد عرضه ممکن است امسال افزایش یابد.

تشدید مشکل مازاد عرضه در بازار نفت طی امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از لغو تحریم های ایران و شکست ابتکار روسیه و دیگر تولید کنندگان غیرعضو اوپک برای محدود کردن تولید در ماه گذشته میلادی، عرضه نفت اوپک در حال افزایش است.

    اوپک در گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد که تولید این سازمان در ماه آوریل به 32.44 میلیون بشکه در روز رسیده که 188 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مارس بوده است. این بالاترین رقم دست کم از سال 2008 تاکنون است.

    در گزارش اوپک آمده است: «به صورت بنیادین، مازاد عرضه همچنان پابرجاست... تولید نفت همچنان بالاست.»

    تداوم مازاد عرضه ممکن است بر قیمت ها تاثیر منفی بگذارد. قیمت نفت به رغم رسیدن به رقم 47 دلار از رقم 27 دلار و 10 سنت ماه ژانویه، هنوز کمتر از 50 درصد قیمت های ثبت شده در اواسط سال 2014 است. تغییر استراتژی اوپک در سال 2014 و تصمیم این سازمان به دفاع از سهم خود از بازار به جای کاهش تولید و تقویت قیمت ها به کاهش بیشتر قیمت ها کمک کرده است.کاهش قیمت نفت در حال آسیب زدن به تولید کنندگان غیر عضو اوپک است و شرکت های نفتی پروژه های اکتشافی خود را به تعویق انداخته یا لغو کرده اند. اوپک پیش بینی کرده که عرضه تولید کنندگان غیر عضو اوپک در سال 2016 به میزان 740 هزار ربشکه در روز کاهش خواهد یافت.

    اوپک همچنین در گزارش خود میزان افزایش تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری را 1.20 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است. این گزارش حاکی است، تقاضا برای نفت اوپک در سال 2016 به طور متوسط به 31.49 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این پیش بینی نیز نسبت به گزارش قبلی تغییری نداشته است.

    اوپک اعلام کرده که اگر این سازمان تولید خود را در سطح ماه آوریل ادامه دهد، به طور متوسط امسال بازار با روزانه 950 هزار بشکه مازاد عرضه مواجه خواهد بود.، در حالی که در پیش بینی قبلی این مازاد 790 هزار بشکه برآورد شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها